حضور ایران در منطقه به واسطه اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است


حضور ایران در منطقه به واسطه اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است

استاندار خراسان‌ شمالی گفت: حضور ایران در منطقه و بخش‌های خارج از منطقه کشورهای همسایه به واسطه اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی شجاعی در مراسم رژه که به مناسبت روز ارتش در بجنورد برگزار شد، افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و همان نگاهی که رئیس جمهور نیز در سخنرانی‌های خود داشته است، توان دفاعی نیروهای مسلح ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

وی ادمه داد: در این جهان پر از آشوب در میان تمام نقشه‌هایی که دشمنان خبیث برای ما دارند، حضور دلاورمردان نیروهای مسلح در تمام بخش‌ها پاسخی به بزرگی و بلندای کوه‌های استوار کشور دارد.

شجاعی اظهار کرد: دلاورمردانی که طی 40 سال با نثار جان خود، بخش بخش خاک ایران را گلگون کرده‌اند.

وی بیان کرد: آرزو داریم به لطف خداوند این وحدت، این یکپارچگی و این با هم بودن نه تنها در بین نیروهای مسلح با یکدیگر بلکه این وحدت کم نظیر در سرتاسر کشور بین تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بین مردم و نیروهای مسلح، که این وحدت در سرتاسر جهان کم نظیر است، روز به روز بر آن افزوده شود.

ملت خودساخته و نیروهای مسلح ایران نماد وحدت، اقتدار، و ولایت‌محوری هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به سه موضوع خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی گفت: وظیفه نخست ما این است که به خود بپردازیم و از خود غافل نشویم چراکه خودسازی پله ای برای جامعه سازی است و در آن زمان است که می‌توان ادعا کرد که قدرت تمدن سازی را نیز داریم.

وی افزود: تجربه 40 ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است که آنچه خواسته‌ایم توانسته‌ایم و دشمنان هر چه خواسته‌اند، نتوانسته‌اند.

یعقوبی تاکید کرد: ملت خودساخته و نیروهای مسلح ایران، امروز نماد وحدت، اقتدار، و ولایت‌محوری هستند.

وی با اشاره به سیلاب‌های جاری شده طی امسال و خسارت‌هایی که به کشور وارد آمد، ادامه داد: به خوبی مشاهده کردیم که اتحاد نیروهای مسلح و وحدت دولتمردان چگونه سیلاب را از بین بردند و هم اکنون نیز در حال از بین بردن آثار سیل هستند.

حضور و امدادرسانی‌های ارتش در مناطق سیل‌زده از جلوه‌های دیگر وفاداری به نظام است

سرتیپ ابراهیم گل‌گلی -فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی- همچنین در این مراسم بیان کرد: 29 فروردین هر سال فرصتی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران عهد و پیمان و وفاداری خود را به نظام اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: ارتش این اطمینان را می‌دهد که حافظ استقلال، عزت و شرف مردم این مرز و بوم است و با گذشت 40 سال از عهد و پیمانی که با آرمان‌های این نظام بسته، همچنان بر آن عهد و پیمان وفادار است و در تمام عرصه‌ها حضوری فعال و موثر داشته است.

گل‌گلی گفت: حضور ارتش از 40 سال گذشته تاکنون در کنار سایر نیروهای مسلح، امنیت و اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است.

وی افزود: ارتش در آرام کردن قائله‌هایی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشت و بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز با انجام ماموریت‌های مختلف در تامین امنیت در کشور کوشا بوده است.

فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از جبهه‌های حضور ارتش امدادرسانی در شرایط بحرانی و وقوع حوادث مختلف طبیعی بوده است، ادامه داد: حضور به موقع ارتش در حوادث اخیر (سیلاب‌های جاری شده) به همراه سایر نیروهای مسلح و امدادرسان از جلوه‌های دیگر وفاداری به نظام است.

وی اظهار کرد: در این برهه حساس که دشمنان با انواع تهدیدات کشور را مورد هدف قرار داده است، حضور نیروهای مسلح کشور، خاری در چشم دشمنان است.

گل‌گلی با اشاره به تلاش دشمنان در قرار دادن سپاه در لیست تروریستی تاکید کرد: دشمن با این اقدام به دنبال تفرقه میان نیروهای مسلح است و ما نیز با محکوم کردن این اقدام، حمایت خود را از سپاه اعلام کرده و اعلام می‌کنیم که همه ما، پاسداران ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در