کوالکام و اپل اختلافات قانونى خود را کنار می گذارند!


رسانه کلیک – دو شرکت بزرگ کوالکام و اپل که پیش از این مشکلات و مسائل حقوقی و قانونی بسیاری با هم داشتند، به تازگی به توافق نامه ای جهت برطرف کردن این مسائل دست یافته اند. به نظر می رسید دو غول بزرگ تکنولوژی، کوالکام و اپل تا مدت زیادی جدال های قانونی با […] نوشته کوالکام و اپل اختلافات قانونى خود را کنار می گذارند! اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار...

رسانه کلیک – دو شرکت بزرگ کوالکام و اپل که پیش از این مشکلات و مسائل حقوقی و قانونی بسیاری با هم داشتند، به تازگی به توافق نامه ای جهت برطرف کردن این مسائل دست یافته اند.

به نظر می رسید دو غول بزرگ تکنولوژی، کوالکام و اپل تا مدت زیادی جدال های قانونی با یکدیگر داشته باشند؛ اما شرکت اپل به تازگی اعلام کرده این دو شرکت به توافقی جهت برطرف کردن این اختلافات دست یافته اند. این توافق شامل پرداخت مبلغی از سوی اپل به کوالکام است که فعلا مبلغ آن مشخص است.

این دو شرکت همچنین به توافق نامه ای 6 ساله دست یافته اند که به طور رسمی از اول آوریل امسال اجرا شده است. علاوه بر این موارد، گزینه ای دو ساله برای ادامه این توافق و توافقی چند ساله جهت تامین چیپست ها نیز وجود دارد.

مسائل حقوقی کوالکام و اپل طبق ادعای کوالکام، بر اثر استفاده اپل از حق اختراع های کوالکام بدون اجازه این شرکت به وجود آمد. با استناد به توافق نامه جدید، به نظر می رسد شرکت اپل برای استفاده بدون مجوز از حق اختراع های کوالکام، پول زیادی به این شرکت باید بپردازد.

طی این مسائل حقوقی و قانونی، کوالکام امتیازات و بردهای بسیاری را از آن خود کرده و فروش برخی مدل های آیفون را در کشورهایی از جمله آلمان ممنوع کرده است. با توجه به اخبار جدیدتر، ارزش سهام کوالکام در زمان انتشار این خبر تا بیش از 20 درصد افزایش یافته اما سهام شرکت اپل تغییر محسوسی نکرده است.

کوالکام و اپل اختلافات قانونى خود را کنار می گذارند!

با همه این موارد، به نظر می رسد هر دو شرکت برای گذر از این مسائل آماده باشند. به احتمال زیاد اپل دوباره از مودم های کوالکام به جای مودم های سطح پایین تر اینتل در آیفون های آینده خود استفاده خواهد کرد. با توجه به این موضوع، احتمالا سال آینده با آیفون 5G اپل ملاقات می کنیم.

Source: neowin

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج