بازتاب گسترده پرواز جنگنده های ساخت ایران در رسانه های خارجی


بازتاب گسترده پرواز جنگنده های ساخت ایران در رسانه های خارجی

تهران – ایرنا – پرواز چند جنگنده ساخت جمهوری اسلامی ایران در روز ارتش بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و این رسانه ها نوشتند: رسانه های ایران این هواپیماها را هنگام پرواز در رژه روز ارتش به تصویر کشیدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه از تهران گزارش داد که جت های جنگنده ساخت ایران با پرواز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ملی ارتش بر فراز تهران، به نمایش گذاشته شدند.
به نوشته این خبرگزاری، شبکه تلویزیونی دولتی ایران تصاویری از پرواز این هواپیماها را هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح پخش کرد که شامل تازه ترین جت جنگنده کاملا ساخت این کشور به نام کوثر بود.کوثر درفرهنگ اسلامی نام رودخانه ای در بهشت و همچنین عنوان سوره ای از کتاب مقدس قرآن است.
این هواپیمای دو نفره که شبیه جت جنگنده اف – 5 آمریکااست در سال 2017 با پخش تصاویری از نشستن حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مدت کوتاهی در کابین آن درون آشیانه و پیش از آغاز مراسم، شروع به کار کرد.
جنگنده دیگر ساخت ایران به نام صاعقه (آذرخش) نیر در این رژه به نمایش گذاشته شد. نیروی هوایی ایران از هواپیماهای ساخت ایالات متحده و سوخوی ساخت روسیه نیز بهره می برد.
تکمیل می شود
اروپام**1486**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟