با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟


معرفی کامل چانگان CS35، به‌ همراه مشخصات و قیمت این خودرو که یکی از شاسی‌بلندهای اقتصادی بازار داخلی به‌حساب می‌آید. شاید در ابتدا بهتر باشد پیش از آشنایی با چانگان سی‌اس 35، نگاهی به تاریخچه‌ی شرکت چانگان داشته باشیم؛ گروه خودروسازی چانگان در سال 1962 و در شهر چونگ‌کینگ، واقع در غرب کشور چین تأسیس شد. چانگان در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و...

معرفی کامل چانگان CS35، به‌ همراه مشخصات و قیمت این خودرو که یکی از شاسی‌بلندهای اقتصادی بازار داخلی به‌حساب می‌آید.

شاید در ابتدا بهتر باشد پیش از آشنایی با چانگان سی‌اس ۳۵، نگاهی به تاریخچه‌ی شرکت چانگان داشته باشیم؛ گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ و در شهر چونگ‌کینگ، واقع در غرب کشور چین تأسیس شد. چانگان در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش خودروهای سواری و تجاری فعالیت دارد؛ خودروهای سواری و تجاری این شرکت، تحت برندهای چانگان و چانا به فروش می‌رسند.

چانگان طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، Groupe PSA، مزدا و سوزوکی دارد، محصولات آن‌ها را برای عرضه در بازار چین تولید می‌کند. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به‌ شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو، به جایگاه چهارم این کشور از لحاظ حجم تولید دست یافته است.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

چانگان CS35 نخستین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است. این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد و از نسخه‌ی تجاری آن در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد.

طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛ به‌طوری که غالبا در بسیاری از کشورها شاهد فروش بالای خودروهای این کلاس هستیم. به‌ نظر می‌رسد این روند در کشورمان نیز در حال شکل‌گیری است؛ چرا که بسیاری از مردم به خرید خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستند؛ از این رو شرکت‌های خودروساز داخلی سعی دارند با عرضه‌ی محصولاتی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند، از گرایش به‌ وجود‌ آمده، بهره ببرند.

در این بین شرکت سایپا نیز برای عقب‌ نماندن از رقبای خود، سال گذشته با بومی‌سازی چانگان CS35 به جمع تولیدکنندگان خودروهای شاسی‌بلند پیوست؛ این خودرو در کارخانه‌ی سایپا در کاشان تولید می‌شود. البته سری اول سی‌اس ۳۵ پیش از تولید در داخل، به‌صورت مستقیم از کشور چین وارد کشورمان می‌شد.

مشخصات فنی چانگان CS35

سی‌اس ۳۵ یک خودروی شاسی‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو است که بر مبنای خودروی سدان Changan EADO توسعه داده شده است. چانگان در ابتدا این خودرو را تنها با پیشرانه‌‌ای به حجم ۱.۶ لیتر و در دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد؛ اما در پاییز سال ۲۰۱۴ امکان سفارش آن را با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری نیز فراهم کرد؛ البته این پیشرانه تنها به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی دستی قابل سفارش است.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت چانگان، این خودروساز در سال ۲۰۱۱ موفق به توسعه‌ی فناوری جدیدی موسوم به BlueCore شده که مرتبط با قوای محرکه‌‌ی خودرو است. چانگان مدعی است که فناوری یادشده، بدون لطمه‌ زدن به عملکرد کلی پیشرانه،‌ میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده توسط آن را به ترتیب حدود ۲۰ و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

اما سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS35 تولید می‌کند، معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. عملکرد سوپاپ‌ها نیز توسط سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.

سایپا سی‌اس ۳۵ را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷ لیتر مصرف سوخت دارد.

حداکثر سرعت مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت که چندان رضایت‌بخش نیست. در خصوص حداکثر سرعت و شتاب مدل دستی خودرو، اطلاعاتی در دست نیست؛ با این حال می‌توان حدس زد که عملکرد این مدل به‌صورت جزئی بهتر از مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار باشد.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

چانگان برای محور جلوی سی‌اس ۳۵، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون را برگزیده و در محور عقب آن از نوع سیستم تعلیق غیر مستقل بازوهای کشنده استفاده کرده است. سیستم فرمان چانگان CS35 از نوع الکترونیکی EPS است و با استفاده از یک موتور الکتریکی، در مانورهای مختلف به راننده‌ جهت تسهیل چرخش فرمان کمک می‌کند.

ترمزهای جلو و عقب چانگان CS35، به‌ ترتیب از نوع دیسکی خنک‌شونده و دیسکی ساده هستند؛ این موضوع را می‌توان یکی از نقاط قوت سی‌اس ۳۵ به‌ شمار آورد، چرا که هنوز هم در محور عقب بسیاری از خودروهای داخلی از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.

مشخصات چانگان CS35 – دستی چانگان CS35 – اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۹۸
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی ۱۲۳ ۱۲۳
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰
شتاب صفر تا صد (به ثانیه) ۱۴
نوع جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک
حجم باک (لیتر) ۵۲ ۵۲
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۶ ۷
طول (میلی‌متر) ۴۱۶۰ ۴۱۶۰
عرض (میلی‌متر) ۱۸۱۰ ۱۸۱۰
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۶۷۰ ۱۶۷۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۷۰ ۱۲۹۰
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
تایر (اینچ) ۱۷ ۱۷
طراحی بدنه و کابین چانگان CS35

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که می‌تواند هر شخصی را نسبت به خرید خودرویی ترغیب کند، طراحی ظاهری آن است. چه‌بسا خودرویی با طراحی جذاب و مشخصات فنی نامناسب، به محصولی پرفروش بدل شود؛ از این رو چانگان وقت زیادی صرف ظاهر چانگان CS35 کرده است. گفته می‌شود این کمپانی چینی طراحی خودروی مورد بحث را به دست یک طراح ایتالیایی به‌ نام لوچیانو دی‌امبروزیو سپرده بود.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

سی‌اس ۳۵ طراحی نسبتا جذابی دارد و به‌جرئت می‌توان آن را جزو زیباترین خودروهای چینی بازار داخلی نامید. با وجود آن که CS35 ابعاد چندان بزرگی ندارد؛ اما خطوط بدنه‌ی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن را عضلانی نشان می‌دهند. در نمای جلو شاهد جلو پنجره متشکل از سه نوار کروم هستیم که آرم V شکل چانگان را در بر گرفته است، جلوپنجره‌ی خودرو، هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارد و چراغ‌های عقب نیز هماهنگی خوبی با طراحی بخش جلو دارد.

نمای جانبی خودرو شامل دو خط مورب است که یکی از آن‌ها بر دستگیره‌‌ی درها منطبق شده و انتهای آن تا لبه‌ی چراغ‌های عقب امتداد پیدا کرده است؛ چانگان روی این چراغ‌ها نیز در امتداد خط مورب یادشده برجستگی‌هایی ایجاد کرده است. اما خط مورب دوم عضلانی‌تر است و تا روی گلگیرهای خودرو ادامه پیدا کرده است.

چانگان CS35 از طراحی بدنه‌ی خوبی برخوردار است. اما توقع خودرویی زیبا و چشمگیر نداشته باشید و این خودرو در بهترین حالت، تنها رضایت شما را فراهم خواهد کرد. اما به هیچ وجه نمی‌توان این کراس‌اوور را جز آن دسته از خودروهایی دانست که بینندگان را مدت زیادی محو طراحی خود می‌کنند.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

نمای داخلی خودرو از طراحی ساده و البته زیبایی بهره می‌برد؛ بخش‌هایی از نمای داخلی نظیر غربیلک فرمان و دو کانال بزرگ تهویه‌ی هوای موجود در بخش میانی کنسول، به برخی از خودروهای فورد شباهت غیر قابل انکاری دارند که احتمالا این موضوع به‌ دلیل تأثیری بوده است که تولید خودروهای فورد بر مهندسان و طراحان چانگان گذاشته است. CS35 فضای کابین زیباتری نسبت به بدنه‌ی خود دارد و الهام از طراحی‌های شرکت‌های مطرح غربی باعث شده است در این بخش نمره‌ی خوبی بگیرد.

شرکت سایپا صندلی‌های چرمی را به‌عنوان آپشن در نظر گرفته است و از این نوع صندلی تنها در مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ استفاده می‌کند. در بخش‌های مختلف خودرو از دوختی به رنگ قرمز استفاده شده است که ترکیب آن با رنگ مشکی داخل کابین، ظاهر اسپرت‌تری به خودرو می‌بخشد.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، اگرچه چانگان CS35 عنوان خودروی شاسی‌بلند را یدک می‌کشد؛ اما به هیچ‌وجه خودروی بزرگی نیست و تنها می‌توان آن را برای خانواده‌ای چهار نفره مناسب دانست. بنابراین چنانچه خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا به خودرویی خانوادگی برای سفرهای برون‌شهری نیاز دارید؛ بهتر است به‌ دنبال خودروی بزرگ‌تری باشید.

در حالت کلی می‌‌توان گفت این خودروساز چینی وقت زیادی صرف طراحی نمای داخل و خارج آن کرده است و حاصل کار به‌خصوص در بخش داخلی، این موضوع را تأیید می‌کند. CS35 طراحی مناسبی دارد و از این نظر می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

با این حال کماکان به‌ نظر می‌رسد چینی‌ها در انتخاب مواد به‌کاررفته دچار مشکل هستند؛ اگرچه کابین این خودرو طراحی خوبی دارد، اما جنس مواد به‌کاررفته در آن کمی خشک و شکننده به‌ نظر می‌رسد و حس خودرویی لوکس به شخص منتقل نمی‌کند. البته با توجه به بازه‌ی قیمتی CS35 نمی‌توان چندان به این انتخاب خرده گرفت.

امکانات رفاهی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به همراه امکانات رفاهی نسبتا مناسبی عرضه می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، صندلی چرمی، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ی عقب اشاره کرد.

اما مدل دستی این خودرو از تعدادی از این امکانات بی‌بهره است؛ آینه‌های جانبی برقی نیستند، پوشش صندلی‌ها از نوع چرم نیست، کروز کنترل وجود ندارد، سانروف حذف شده است و خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان مدل اتوماتیک نیست.

در سیستم سرگرمی چانگان سی‌اس ۳۵ خبری از نمایشگر لمسی نیست و نمونه‌ای که در بخش میانی داشبورد قرار گرفته است، صرفا برای نمایش ساعت و اطلاعات موسیقی استفاده می‌شود؛ بنابراین در این خودرو توقع وجود سیستم مسیریابی نداشته باشید. این سیستم به رادیو، CD Player و شش اسپیکر مجهز شده و پورت‌های USB و AUX نیز برای آن در نظر گرفته شده است. البته در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از نمایشگر لمسی باشید، می‌توانید از نمونه‌‌های متفرقه‌ی موجود در بازار برای این خودرو استفاده کنید.

ایمنی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به چهار کیسه‌ی هوا، شامل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ی هوای جانبی مجهز کرده است؛ اما مدل دستی این خودرو را تنها با دو کیسه‌ی هوای جلو عرضه می‌کند. از جمله‌ قابلیت‌های ایمنی دیگر سی‌اس ۳۵ می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

مدل دستی خودروی چانگان CS35 توسط موسسه‌ی C-NCAP چین مورد آزمایش قرار گرفت و این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره در تست‌های تصادف شد که با توجه به رده‌ی قیمتی خودرو می‌توان عملکرد آن را در این بخش خوب توصیف کرد.

رنو ساندرو (Renault Sandero) خودروی هاچ‌بکی است که از آذرماه سال ۹۴، توسط شرکت پارس‌خودرو – زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی سایپا – وارد بازار ایران شده است. این خودرو که در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است که نسل اول آن در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شد و اکنون نسل دوم آن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

مشخصات فنی رنو ساندرو

شرکت داچیا هم‌اکنون نسل دوم خودروی ساندرو را در نسخه‌های متنوع و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌کند؛ اما همان‌طور که اشاره کردیم، در حال حاضر، نسل اول رنو ساندرو در داخل کشورمان و توسط شرکت پارس‌خودرو تولید می‌شود. این شرکت رنو ساندرو را تنها با پیشرانه‌ی K4M 696 عرضه می‌کند؛ پیشرانه‌ای که در حال حاضر در خودروی تندر ۹۰ نیز به‌کار گرفته می‌شود.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی رنو ساندرو تولید می‌کند، معادل ۱۴۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۳۷۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود.

پارس‌خودرو رنو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۸.۳ لیتر مصرف سوخت دارد.

مطابق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو، حداکثر سرعت مدل‌های دستی و اتوماتیک این خودرو به‌ترتیب ۱۷۵ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و این دو خودرو به‌ترتیب به ۱۰.۵ و ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارند تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

پارس‌خودرو برای محور جلوی رنو ساندرو، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون با بازوی جناقی را برگزیده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق نیمه‌ مستقل با فنرهای مارپیچ استفاده کرده است. ترمزهای جلو و عقب رنو ساندرو همانند بسیاری از خودروهای هاچ‌بک دیگر موجود در بازار به‌ ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند.

مشخصات رنو ساندرو – دستی رنو ساندرو – اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۹۸
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی ۱۰۵ ۱۰۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۱۷۰
شتاب صفر تا صد (به ثانیه) ۱۰.۵ ۱۱.۵
نوع جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۷ ۸.۳
طول (میلی‌متر) ۴۰۲۰ ۴۰۲۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۴۶ ۱۷۴۶
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۳۴ ۱۵۳۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۰۵ ۱۱۴۶
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
تایر (اینچ) ۱۵ ۱۵
طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان (تندر) توسعه داده شده است و از این‌رو می‌توان شباهت‌های بین دو خودرو را به‌وضوح مشاهده کرد. ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند، بنابراین طبیعی است که طول این دو خودرو تفاوت زیادی با هم داشته باشد؛ اما ارتفاع و عرض آن‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. فاصله‌ی بین دو محور ساندرو، حدود ۴۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از تندر است، بنابراین می‌توان انتظار داشت فضای در دسترس برای سرنشین‌های عقب، در این خودروی هاچ‌بک کمتر از تندر باشد.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

درست‌ مانند تندر، نمای خارجی ساندرو طراحی ساده‌ای دارد. تقریبا در تمام بخش‌های بدنه‌ی خودرو شاهد لبه‌های تیز هستیم؛ موردی که در خودروی تندر نیز مشهود است. چراغ‌های جلوی رنو ساندرو طراحی کشیده‌‌ای دارند و نواری به‌رنگ کروم آن‌ها را به هم متصل کرده است. جلوپنجره‌ی ساندرو همانند سایر بخش‌های آن طراحی ساده‌ و هماهنگی مناسبی با سپر جلوی این خودرو دارد.

در نمای جانبی خودرو، مهم‌ترین المان‌های طراحی، موج روبه‌بالای موجود روی درهای خودرو و برجستگی‌های نسبتا زیاد قوس روی چرخ‌ها است که از خودروی تندر به عاریت گرفته شده است. تنها تفاوت‌های ظاهری موجود بین دو مدل دستی و اتوماتیک ساندرو در رنگ آینه‌های جانبی، دستگیره‌ی درها و زه‌های جانبی است؛ پارس‌خودرو در مدل اتوماتیک، موارد یادشده را هم‌رنگ بدنه انتخاب کرده است، اما در مدل دستی، این المان‌ها همگی به‌ رنگ مشکی هستند.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

چراغ‌های عقب خودرو عمودی هستند و بدین‌ ترتیب ظاهر اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. همان‌طور که اشاره شد، این خودرو طراحی ساده‌ای دارد و نمی‌توان از این لحاظ مورد چشم‌گیری در آن یافت. از بین خودروهای هاچ‌بک تولید داخل می‌توان طراحی نمونه‌هایی مانند برلیانس H320، پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ را زیباتر از ساندرو دانست.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

طراحی داخلی ساندرو شباهت بسیار زیادی به خودروی تندر دارد و شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها را استفاده از نوارهایی به رنگ نقره‌ای دور دریچه‌های هوا و آرم رنو روی غربیلک فرمان و سفید‌بودن صفحات نشانگر سرعت و دور موتور در خودروی ساندرو دانست. همانند تندر، در این خودرو شاهد تجهیزاتی مانند نمایشگر داشبورد، سیستم موقعیت‌یابی و سیستم سرگرمی مدرن نیستیم. انتقادی که عموم خریداران به محصولات رنو داشتند، مربوط به طراحی خسته‌کننده‌ی بدنه و به‌خصوص داخل خودرو بوده است که این موضوع در ساندرو نیز صادق است. این خودرو به هیچ وجه نشانگر محصولی با قیمت بیش از ۴۳ میلیون تومان نیست و حس خودرویی در رده‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی رنو ساندرو

از آنجایی که با خودرویی از سال ۲۰۰۷ طرف هستیم؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در سال ۲۰۱۷، امکانات رفاهی رنو ساندرو راضی‌کننده باشند. تجهیزات رفاهی ساندرو به مواردی مانند چراغ مه‌شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی مجهز به پورت USB، چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

همان‌طور که اشاره کردیم، در داخل ساندرو خبری از تجهیزاتی مانند نمایشگر لمسی، سیستم موقعیت‌یابی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و سیستم سرگرمی مدرن نیست؛ درحالی‌که خودرویی مانند پژو ۲۰۷ با وجود آنکه قیمتی نزدیک به ساندرو دارد، اما از تجهیزات یادشده به‌صورت سفارشی بهره می‌برد.

ایمنی رنو ساندرو

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو ذکر شده است، سیستم‌های ایمنی رنو ساندرو شامل کیسه‌‌ی هوای راننده، کیسه‌ی هوای سرنشین جلو به‌ همراه سوئیچ غیرفعال‌سازی آن، ترمز ضد قفل ABS به‌ همراه توزیع الکترونیکی ترمز و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشین‌های عقب است. ضمن آنکه برای نصب صندلی‌ کودک نیز قلاب‌های ISOFIX در نظر گرفته شده است.

با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

نسل اول رنو ساندرو در سال ۲۰۰۸ توسط موسسه‌ی Euro NCAP مورد آزمایش قرار گرفت و جزئیات نمر‌ه‌های کسب‌شده توسط خودروی مورد بحث در آزمایش‌های این موسسه به شرح زیر است:

محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: سه ستاره محافظت از سرنشینان خردسال: چهار ستاره محافظت از عابران پیاده: یک ستاره
خودرو
چانگان CS35 رنو ساندرو اتوماتیک
کشور سازنده
چین فرانسه
سال (طراحی)
۲۰۱۳ ۲۰۰۹
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۹۸سی سی ۱۵۹۸سی سی
حداکثر قدرت
۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ سرعته خودکار ۴ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۵ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۸۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۹۰ کیلوگرم ۱۱۴۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۱۶۰ طول – ۱۸۱۰ عرض – ۱۶۷۰ ارتفاع ۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۶۰ میلیمتر ۲۵۸۸ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۲ لیتر ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
استاندارد امنیت
EURONCAP4
میزان تولید CO2
– گرم در هر کیلومتر ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS – EBD ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – مجموعاً ۴ کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
سیستم صوتی مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و با قابلیت پخش MP3 و پورت USB – مجهز به ۶ بلندگو کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)
دیگر تجهیزات
رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی – سانروف – کروز کنترل – مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) – کامپیوتر اطلاعات سفر – صندلی چرمی – قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت – سنسور پارک دنده عقب – هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی – دکمه های تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – شیشه بالابر برقی – جلو و عقب – چراغ مه شکن عقب – زیر آرنجی مرکزی عقب – سیستم تهویه مطبوع – آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما – آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی – کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع – ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی – گرمکن شیشه عقب – چراغ مطالعه – ریموت کنترل – برف پاک کن عقب رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه
قیمت بازار
۱۵۵-۱۲۵ میلیون تومان ۱۵۰-۱۲۰ میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت
۱۳۹۸/۱/۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۳
نمایندگی فروش
سایپا پارس خودرو
منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان را هم دوست داشته باشید
با 150 میلیون تومان رنو ساندرو اتوماتیک بخریم یا چانگان CS35 ؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل