امام جمعه بیرجند: ملت ایران به نیروهای مسلح افتخار می کند


امام جمعه بیرجند: ملت ایران به نیروهای مسلح افتخار می کند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز مردم ما به نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند و نیروهای مسلح هم به این مردم عزیز افتخار می کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در مراسم رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت روز ارتش افزود: به مردم و نیروهای مسلح عرض می کنم در اوج تبلیغات و جنگ های روانی اگرچه بیگانه فضا را به گونه ای پر می کند که مردم ارزش ها را احساس نکنند اما مردم ما هوشیارند.
وی گفت: ایالات متحده آمریکا به دنبال شکست های پیاپی اش با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نور چشم ملت است، در واقع عقده گشایی می کند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: به محض این اقدام احمقانه آمریکا، فرمانده عظیم الشان ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله لباس سپاه را پوشیده و در کنار فرمانده سپاه پاسداران قرار می گیرد و می گوید من یک پاسدارم که این یک بصیرت است.
وی بیان کرد: نیروهای مسلح کشور ما ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی، سپاه عزیز پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی امین و مقتدر و نیروی پربرکت بسیج امروز دشمن را به وحشت انداخته است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: 40 سال است که در بحران های سخت مردم ما نیروهای مسلح خود را تنها نگذاشتند و از روز اول که دشمن هجوم آورد، این مردم بودند که در مقابل هجومی که همه جهان علیه ما ایجاد کرده بود به نیروهای مسلح کمک کردند و این کمک های مردمی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: نیروهای مسلح نیز در این 40 سال هرجا نیاز بوده در سال های اخیر و آنچه در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در استان های کشور پیش آمد، کنار مردم بوده اند و مقام معظم رهبری فرمودند پیش از ابلاغ دستور من نیروهای مسلح چه ارتش و چه سپاه خودشان به حمایت از مردم شتافته بودند.
امام جمعه بیرجند اضافه کرد: مردم برای این نیروی مسلح مکتبی و توحیدی هرچه سرمایه گذاری کنند، جا دارد و نیروهای مسلح هم با قدردانی از این مردم شایسته کم نمی گذارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروهای مسلح در دنیا از نظر نوع تعلیمات نظامی، سلسله مراتب، شکل ظاهری و نوع لباس و درجات شبیه هم هستند اما به لحاظ ماهیت متفاوت اند.
وی اظهار داشت: بر هیچ کسی پوشیده نیست در کشورهای مختلف نیروهای مسلح و ارتش ها برای حفظ منافع شخصی یا طبقاتی به کار گرفته شده و گاهی برای سرکوب ملت های خود ابزار می شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ارتش توحیدی را نیروی مکتبی توصیف کرد و افزود: این نیرو براساس انگیزه راسخ خود و در حمایت از مردم و مسئولان و در مقابله با مستکبران است.
وی گفت: ایران قبل از انقلاب و ارتش شاهنشاهی در مقابل مردم با کمال خشونت برای حفظ منافع عده ای خاص و استکبار جهانی بود و در به خاک و خون کشیدن مردم سلاحش تند و تیز اما مقابل بیگانه ترسو و ذلیل بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: در دوران پهلوی دوم ارتش شاهنشاهی در مقابل دشمن ذلیل بود و یک گروهبان آمریکایی وقتی وارد پادگان می شد، فرمانده پادگان جلو در به حالت خبردار می ایستاد.
وی تصریح کرد: همان نظامیانی که مقابل دشمن ترسو بودند اما در میدان ژاله تهران برای مردم خود و زن هایی که بچه در بغل داشتند، رگبار به دست بسیار شجاع بودند.
امام جمعه بیرجند گفت: اما ارتش پرافتخار مکتبی و توحیدی نه تنها هشت سال در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بلکه 40 سال مقابل دشمن ایستاد و خط و نشان کشید که حتی یک وجب از خاک ایران مود طمع دشمن قرار نگرفت.
وی افزود: امروز آثار تفکر شهید صیاد شیرازی همه ارتش را فرا گرفته و تنها یک صیاد شیرازی نداریم بلکه او جبهه ارتش است و ارتش جمهوری اسلامی امروز در قلب مردم است و این نیرو به تعبیر امام علی(ع) هدفمند، مکتبی و بابصیرت است.
همزمان با 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان مرزی خراسان جنوبی رژه رفتند.
این آیین در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم در بلوار پاسداران بیرجند برگزار شد.
7559*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...