مدیرکل پدافندغیرعامل سمنان: مقابله با بحران برنامه راهبردی نیاز دارد


مدیرکل پدافندغیرعامل سمنان: مقابله با بحران برنامه راهبردی نیاز دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: رویکرد و نگاه در پدافند غیر عامل برای مدیریت شرایط بحرانی و خطرات احتمالی باید راهبردی و عملیاتی باشد.

ایرج کارخایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگرش پدافند غیر عامل باید رویکردی مردم محور باشد و در این راستا همه دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کنند.
وی با اشاره به حوادث اخیر ناشی از بارش ها در کشور، تصریح کرد: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان یک سند بالادستی برای پیش بینی و مقابله با حوادث و اقدامات پیشگیرانه از آن لازم است.
وی تاکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل برای هدفمند کردن فعالیت ها و عملکرد این بخش در استان سمنان باید هر چه زودتر تبیین و اجرایی شود.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان ادامه داد: باید همواره آماده رویارویی با حوادث بود و سطح این آمادگی را هر روز افزایش داد که این مساله نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان در رده های مختلف است.
وی با تاکید بر لزوم تخصصی شدن پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند می تواند در مقابل تهدیدها کارآمد و موثر باشد.
کارخایی با اشاره به ضرورت ارتقای تاب آوری در مقابل بروز مشکلات و بحران ها، بیان کرد: پدافند غیر عامل در گام نخست به دنبال صیانت از سرمایه انسانی است تا در صورت وقوع یک حادثه کمترین آسیب به مردم وارد شود.
مدیرکل پدافندغیر عامل استانداری سمنان، وابستگی کامل زیرساخت ها به انرژی برق را یک ضعف بزرگ برشمرد و افزود: این وابستگی از طریق اقداماتی از جمله پیش بینی برق اضطراری تا حد امکان کاهش یابد تا در صورت بروز مشکل برای شبکه برق، زیرساخت های استان غیرفعال و ناکارآمد نشود.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌ بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
9891/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403