رویترز: ایران خواستار وحدت علیه آمریکا شد


رویترز: ایران خواستار وحدت علیه آمریکا شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز با بازتاب سخنان روزپنجشنبه رئیس جمهوری اسلامی ایران درمراسم روز ارتش درتهران نوشت: حسن روحانی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح این کشور تهدید منطقه ای نیست، خواستار وحدت علیه آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، رویترز در این گزارش از مبداء لندن افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه گفت که نیروهای مسلح ایران علیه هیچ کشوری در منطقه تهدید به شمار نمی رود.
این رسانه با اشاره به اینکه در ایران یک رژه نظامی در روز ارتش برگزار شد تا آخرین تجهیزات نظامی این نیرو در میان تنش های شدید با ایالات متحده به نمایش گذاشته شود، نوشت: در این مراسم که به طور مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، از هواپیماهای جنگنده طراحی شده و ساخته شده بومی برای نخستین بار دریک نمایش هوایی رونمایی شد.ایران همچنین موشک ها، زیردریایی ها، خودروهای زرهی، رادارها و سیستم های جنگی الکترونیکی را به نمایش گذاشت. سیستم دفاع موشکی روسی S-300 خود را نیز ایران عرضه کرد.
روحانی در این مراسم گفت: من می خواهم به کشورهای منطقه اعلام کنم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه شما و منافع ملی شما نیست. آنها علیه مهاجمان ایستاده اند.ریشه های مشکلات ما رژیم صهیونیستی و امپریالیسم آمریکا است. 'نیروهای مسلح ایران قوی تر از همیشه هستند'.
وی گفت:'ما به دنبال امنیت وثبات منطقه ای، حاکمیت کشورها برسرنوشت خود وپایان تروریسم وفعالیت های تروریست ها دراین منطقه هستیم.'
رویترز نوشت: ایران دارای دو نیروی نظامی است که یکی به عنوان نیروی دفاعی ملی عمل می کند و دیگری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پس از انقلاب 1979 برای حفاظت از جمهوری اسلامی مقابل دشمنان ایجاد شده است.
ایالات متحده سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در روز دوشنبه(هفته جاری) اعلام کرد که توسط ایران محکوم و باعث ایجاد نگرانی در مورد حملات تلافی جویانه به نیروهای ایالات متحده شد.
رویترز نوشت: روحانی به اقدام ایالات متحده علیه سپاه پاسداران اشاره و عنوان کرد: «توهین به سپاه پاسداران، توهین به همه نیروهای مسلح ایران و توهین به ملت بزرگ ایران است.»
این خبرگزاری، ارتش ایران را بزرگترین نیروی زمینی در این کشور خواند و در عین حال ادامه داد:رژه روز ارتش در چند استان ایران که نیروهای مسلح آنها برای کمک به مردم گرفتار سیل اعزام شده بودند، لغو شد.
روحانی گفت: 'من شک دارم که بتوان این سطح وحدت بین مردم و نیروهای مسلح را در کشور دیگری پیدا کرد.'
این گزارش در حال تکمیل است
اروپام**6984**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک