انقلاب اسلامی فضای جدیدی برای هنرمندان ایجاد کرد


انقلاب اسلامی فضای جدیدی برای هنرمندان ایجاد کرد

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: هنر انقلاب اسلامی فراهم سازی ظرفیت جدید برای فعالیت هنرمندان است و باید از این ظرفیت برای ایجاد تحول در حوزه هنراستفاده کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: در این راستا برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان و همچنین تولید بیشتر و بهتر آثار آماده حمایت از هنرمندان عرصه های مختلف استان بوشهر هستیم.
وی اظهار داشت: ایران اسلامی سرزمینی پرگهر و تمدن و فرهنگ ایرانی برخوردار از پیشینه ای درخشان و سرشار از ذوق، خلاقیت و ایده های نو است.
گراوند افزود: نهضت امام راحل، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس زمینه ای برای تولید آثار متنوع در حوزه فرهنگ و هنر به شمار می رود.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب های دیگر که با کودتا شکل گرفته با ندای الله اکبر، استقلال و آزادی توانست زمینه تولید متعدد اثرهای هنری را فراهم آورد.
استاندار بوشهر با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش گفت: ارتش با روحیه ایستادگی کارهای بزرگ و ارزشمندی در دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف زمینی، دریایی و هوایی ایفا کرده است.
گراوند بیان کرد: ارتش توانست با ایثار و فداکاری کارنامه ای درخشان از خود برای نظام جمهموری اسلامی به ارمغان آورد.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: فرایند شناسایی و انتخاب این هنرمندان از سوی کمیته داوری متشکل از دستگاه های اجرایی و کارشناسان هنری استان انجام شده است.
امید پارسایی فر افزود: هنرمندان منتخب فعالان عرصه های هنرهای تجسمی، تصویری، نمایشی، موسیقی و فعالان پژوهش، تولید موسیقی، سرود و نمایش هستند.
وی ادامه داد: استان بوشهر پیشینه درخشان فرهنگی و هنر در تاریخ خود دارد تا جایی که توانسته به شایستگی پایتخت فرهنگی خلیج فارس را نیز به خود اختصاص دهد.
پارسایی فر ادامه داد: این ظرفیت هنر و ابزارهای فرهنگی زمینه ای تاثیرگذار در پیشرفت روزافزون‌ استان بوشهر است که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رونق تولید نام گرفته فرصتی است تا جامعه فرهنگی هنری استان با حمایت مسئولان به افزایش تولیدات فرهنگی و هنری کمک کنند.
پارسایی فر ادامه داد: تحقق این مهم علاوه بر اینکه موجب مطرح شدن بیشتر نام بوشهر در عرصه های ملی و بین المللی می شود به افزایش سرانه تولید ناخالص استان بوشهر نیز کمک می کند.
وی تاکید کرد: صنایع فرهنگی امروز یکی از راه های مهم ارزآوری برای ایران اسلامی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این آئین ضمن معرفی 40 نفر از هنرمندان برتر استان بوشهر از غلامحسین دریانورد بعنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان تجلیل شد.
این هنرمند برجسته بوشهری در زمینه‌های عکاسی، نمایشنامه و فیلم‌نامه‌نویسی، شاعری، پژوهشگری و داستان نویسی دارای آثار متعددی است.
7212/6047/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج