220هزار هکتار از اراضی فارس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد


220هزار هکتار از اراضی فارس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

شیراز- ایرنا- مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌ که استان فارس رتبه اول اجرای سامانه نوین آبیاری در کشور دارد، گفت: در این استان بالغ بر 220 هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که 15 هزار هکتار از این سطح مربوط به سال 97 است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عباس زارع در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری اضافه کرد: صنعتگران ما با نوآوری خوب به سمت سیاست‌های نظام در ارتباط با آبیاری موضعی سوق داده شدند و در این نمایشگاه ارتقای فناوری در زمینه قطره‌چکان، آب‌پاش‌ها، فیلتراسیون و نوار تیپ مشهود است.
وی با اشاره به خشکسالی‌های چندسال اخیر و شرایط تحریم تلاش در تولید مواد غذایی و افزایش ضریب امنیت غذایی را ضروری دانست و افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور در دستور کار قرار گرفته که با حمایت خوب نظام، استقبال کشاورزان و ظرفیت خوب مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان سالانه ظرفیت فنی و مهندسی اجرای 400 هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در کشور ایجاد شده است.
زارع بیان کرد: حدود 1600 مجری، 400 مشاور و 450 تولیدکننده این ظرفیت را در کشور ایجاد کردند که نه تنها پاسخگویی نیاز کشور هستند بلکه خدمات فنی به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر می‌شود.
این مقام مسئول گفت: در سال 97 طبق موافقت نامه‌ با سازمان برنامه و بودجه تجهیز 142 هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفت که 100 درصد اجرا شد.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب در ارتباط با برداشت بودجه از صندوق توسعه ملی در حمایت از طرح، گفت: در سال 98 نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه سامانه های نوین آبیاری در نظر گرفته شده است.
زارع اضافه کرد: در استان فارس و در سطح ملی علاوه بر ارتقای کمی سامانه نوین آبیاری به دنبال ارتقای کیفی این سامانه‌ها هستیم که تاکنون اثرات خوب اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در کشور داشته است.
ع.پ /1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...