دولت مدنی در سودان به زودی تشکیل می شود


دولت مدنی در سودان به زودی تشکیل می شود

رئیس جدید شورای نظامی سودان اعلام کرد که دولت مدنی پس از مشورت با اپوزیسیون به زودی تشکیل می شود و دوره انتقالی حداکثر تا دو سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،رئیس جدید شورای نظامی سودان اعلام کرد که دولت مدنی پس از مشورت با اپوزیسیون به زودی تشکیل می شود و دوره انتقالی حداکثر تا دو سال به طول خواهد انجامید.

این اظهارات پس از آن بود که فشار تظاهرکنندگان برای تغییرات فوری افزایش پیدا کرد.

ژنرال «عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان» در اولین سخنرانی تلویزیونی اش گفت که حکومت نظامی شبانه که پیش از این در کشور برقرار شده بود را لغو کرده و دستور آزادی همه زندانی هایی که بر اساس دستور «عمر البشیر» ،رئیس جمهوری سابق سودان زندانی شده بودند را صادر کرده است.

بشیر روز پنج شنبه پس از هفته ها اعتراضات مردمی که به خاطر افزایش قیمت مواد غذایی،بیکاری گسترده و افزایش سرکوب ها در سه دهه قدرت او ایجاد شده بود از قدرت برکنار شد.

ترتیب دهندگان معترضان در ساعات اولیه شنبه،24 فروردین از مردم خواستند تا به راهپمیمایی های خود برای تشکیل دولت مدنی پس از برکناری وزرای دفاع و اطلاعات،ادامه بدهند.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که هزاران نفر در مقابل وزارت دفاع در خارطوم تجمع کرده و خواستار تشکیل دولت انتقالی شدند.

«صلاح عبدالله محمد صالح»،رئیس سابق سرویس امنیت و اطلاعات ملی سودان در نتجیه این فشارها استعفای خود را اعلام کرد.

«خالد التیجانی»،تحلیلگر سودانی در این باره گفت: «دلیل تغییرات در سودان فشار تظاهرکنندگان، فشار در داخل ارتش و ترس در میان فرماندهان نظامی از اختلاف میان نیروهای مسلح است.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان