تلاش کنست برای تغییر نظام سیاسی صهیونیستی به نفع «نتانیاهو»


تلاش کنست برای تغییر نظام سیاسی صهیونیستی به نفع «نتانیاهو»

حامیان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در «کنست» می خواهند سیستم سیاسی این رژیم را به سمت ریاست جمهوری ببرند تا به این ترتیب بتوانند نتانیاهو را از پیگرد قانونی کیفری نجات بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»،حامیان «بنیامین نتانیاهو»،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در «کنست» می خواهند سیستم سیاسی این رژیم را به سمت ریاست جمهوری ببرند تا به این ترتیب بتوانند نتانیاهو را از پیگرد قانونی کیفری نجات بدهند.

کانال 13 خبری رژیم صهیونیستی در گزاشی در این باره اعلام کرد که یک تغییر اساسی در نظام سیاسی،موجب سهولت در قوانین می شود که در نتیجه منجر به جلوگیری از اقدام قانونی علیه نتانیاهو که در حال حاضر به دلیل سه پرونده فساد محکوم شده است،خواهد شد.

اما در این گزارش مشخص نشده است که دقیقا چگونه تغییر نظام سیاسی به حکومت ریاست جمهوری می تواند فرآیند قانونگذاری را تسهیل کند و یا اینکه چه کسی این گزینه را در پارلمان مطرح کرده است.

همچنین بر اساس گزارش «تایمز آو اسرائیل»،این گمانه زنی وجود داشت که نتانیاهو در پی پیروزی اش در انتخابات پارلمانی هفته جاری،ورود دوباره خود به دولت جدید را مشروط به اتخاذ یک «قانون فرانسوی» کند که او را از پیگرد قانونی تا زمانی که نخست وزیر است،مصون نگه می دارد.

روز چهارشنبه،«میکی زورها»،از نمایندگان حزب لیکود گفت که داستان های اسرائیلی باید از اتهامات علیه نخست وزیر دست بردارند.

وی تاکید کرد که محکوم کردن نخست وزیر تازه انتخاب شده،بی اعتنایی و سرکوب خواست مردم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر دارای سه پرونده مجزا در وزارت دادگستری به نام پرونده های 1000،2000 و 4000 است.

پرونده 1000 نتانیاهو را متهم به دریافت سود از هدایا از میلیاردها در ازای الطاف سیاسی کرده است.

پرونده دوم مربوط به تبانی نتانیاهو با روزنامه «یدیعوت آحارونت» برای تضعیف یکی دیگر از روزنامه ها به ازای پوشش اخبار سیاسی به نفع آقای نخست وزیر است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟