میزان کمک‌رسانی نمازگزاران مساجد به سیل‌زدگان، خارج از تصور است


میزان کمک‌رسانی نمازگزاران مساجد به سیل‌زدگان، خارج از تصور است

هاشمی علیا گفت: میزان کمک‌های نمازگزاران مسجد قائم (عج) چیذر و سایر مساجد، با وجود مشکلات اقتصادی مردم طی چند سال اخیر، برای خدمات‌رسانی به سیل ‌زدگان کشورمان، خارج از تصور است.

آیت الله «سیدعلی اصغر هاشمی علیا» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مسجدی ها همیشه در انجام کارهای خیرخواهانه، پیشگام سایر اقشار مردم هستند، گفت: هر زمان کشور دچار بحران یا حادثه ای می شود، این نمازگزاران مساجد هستند که خیلی سریع دست به کار می شوند و به فریاد آسیب دیدگان می رسند، همانطور که در دوره های مختلف انقلاب مانند دفاع مقدس و حوادث سال ۱۳۸۸ مسجدی ها موفق تر از دیگران عمل کردند.

امام جماعت مسجد قائم (عج) چیذر افزود: باوجود اطلاع از چنین روحیه مخلصانه ای در نمازگزاران مساجد، هیچ گاه تصور نمی کردم آنان در شرایط اقتصادی نامناسب چند سال اخیر کشور، تا این حد به فکر همنوعان خود باشند به طوری که به نظر می رسد این افراد برخی از ضروریات زندگی خود را کم کردند و در راه کمک به سیل زدگان تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: میزان کمک های نمازگزاران مسجد قائم (عج) چیذر باوجود مشکلات اقتصادی مردم طی چند سال اخیر، برای خدمات رسانی به سیل زدگان کشورمان، خارج از تصور ما است و هر روز نیز کمک های نقدی و غیر نقدی بیشتری جمع آوری می شود.

تولیت حوزه علمیه قائم (عج) چیذر گفت: استادان و طلاب این حوزه نیز تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی قابل توجه ای به سیل زدگان داشته اند ضمن اینکه آمادگی خود را برای حضور در مناطق سیل زده به مراکز مربوطه در حوزه های علمیه، بسیج و سپاه اعلام کرده اند.

میزان کمک‌رسانی نمازگزاران مساجد به سیل‌زدگان، خارج از تصور است

وی خاطرنشان کرد: مشاهده میزان بسیار زیاد کمک های نمازگزاران مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه در وضعیت معیشتی امروز کشور، تذکری به مسئولان است که باید بیش از هر زمانی قدردان مردم باشند و در واقع عملکرد اقشار مختلف مردم، باید به عنوان الگوی رفتاری مدیران دستگاه های مختلف نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

هاشی علیا خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور باید مدیریت بهتری در بحران ها و هنگام وقوع بلایای طبیعی داشته باشد و از همه ظرفیت های کشور از جمله ائمه جماعات، بسیجیان و فعالان مساجد، استادان و طلاب حوزه های علمیه و مبلغان دینی استفاده کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا