مدیریت اجرایی مساجد به نسل جوان سپرده شود


مدیریت اجرایی مساجد به نسل جوان سپرده شود

تقوی گفت: ائمه جماعات باید مدیریت محتوایی و فکری و نسل جوان باید مدیریت اجرایی مساجد را برعهده گیرند تا تجربه و پختگی در کنار نشاط و خلاقیت بتواند موجب پویایی مساجد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالله تقوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه کمک رسانی گسترده و کم نظیر مساجد به سیل زدگان برخی از مناطق کشورمان، نشان دهنده پویایی آنها است، گفت: این روزها به هر مسجدی بروید یا از هر امام جماعتی درباره مهم ترین فعالیتش سوال کنید از خبری درباره جمع آوری کمک های مردمی در مساجد مطلع می شوید.

این استاد درس خارج فقه افزود: تعجب می کنیم از کسانی که این همه خدمات مساجد در دوره های مختلف از جمله در مواقع اضطراری را مشاهده می کنند اما باز هم افول کارکردهای مساجد در کشور سخن می گویند.

وی با بیان اینکه مساجدی که از ظرفیت و توانمندی نسل جوان استفاده می کنند، شادابی بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید مدیریت محتوایی و فکری، و نسل جوان، مدیریت اجرایی مساجد را برعهده گیرند که در این صورت شاهد رونق بیشتر این مراکز دینی خواهیم بود و همچنین تجربه و پختگی در کنار نشاط و خلاقیت بتواند موجب جذب بیشتر مردم می شود.

تقوی شیرازی گفت: نسل جوان امروز، مومن تر و متدین تر از گذشته هستند اما مشکلات مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی، کمتر به آنان فرصت حضور در مساجد را می دهد، با وجود این، هرگاه لازم است مانند وضعیت پس از وقوع سیلاب های اخیر در برخی از نقاط کشورمان، در مساجد حضور یافته اند و اجرای برنامه های مختلف را برعهده گرفته اند.

وی اضافه کرد: اگر خلاقیت، نوآوری و جذابیت به همراه رعایت احکام دین در برگزاری برنامه های مساجد، رعایت شود آنگاه نوجوانان و جوانان که ذاتا خلاق، پرنشاط و پر تحرک هستند، با انگیزه و رغبت بیشتری در مساجد حضور می یابند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مجهز شدن مساجد به تجهیزات و فناوری های نو در کنار استفاده از مهارت، دانش و تجارب ائمه جماعات و هیات امنای پیشکسوت می تواند فضای صمیمی و سازنده در این خانه های خدا ایجاد کند که مطئنا ثمره آن رونق یافتن بیشتر مساجد خواهد بود.

وی گفت: به روزشدن امکانات مساجد به معنای کنار گذاشتن تجارب پیشکسوتان و سالخوردگان نیست بلکه باید ائمه جماعات در ترکیب هیات امنا و شورای فرهنگی مساجد از توامندی ها و افکار نو و جالب نسل جوان استفاده کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش