آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است


آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است

دولت آبادی گفت: از مدیران کانون ها انتظار می رود وقتی مسئولیتی را می پذیرند، باید با مسئولیت خود آشنایی کامل داشته و در این راستا فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علیرضا دولت آبادی ظهر امروز در نشست فصلی با جمعی از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بویراحمد ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در تاریخ اسلام از مسجد به عنوان خانه خدا و در ادبیات انقلاب از آن به عنوان سنگر یاد شده است.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این دو تعریف مهم خود بیانگر جایگاه مسجد در طول تاریخ اسلام، سال های اخیر و انقلاب خواهد بود.

وی کانون های فرهنگی و هنری را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این مکان های فرهنگی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و هنری ولی با محوریت مسجد به فعالیت می پردازند.

آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است

دولت آبادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک مجموعه مردمی و مسجد محور یاد کرد و گفت: فعالیت های این مجموعه مردمی ولی بر محوریت مسجد این کارها و برنامه ها انجام می شود.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ngo های بسیاری در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مجوزهای لازم را از ادارات مختلف می گیرند و رسالت های مختلفی را در حوزه های فرهنگی دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگی با محوریت مسجد فعالیت می کنند، ابراز داشت: به این معنا که باید فعالیت ها منطبق با مسجد باشد.

آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است

دولت آبادی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم آنچه را که شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده کانون های فرهنگی گذاشته که همان مقابله با تهاجم فرهنگی و تربیت نیروی انسانی موثر در مساجد است را دنبال کنیم.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نگاه ما در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همسو با ستاد عالی مساجد این است که ما بتوانیم آسیب شناسی جدی در حوزه کاری در سال های گذشته را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از مدیران کانون ها انتظار می رود وقتی مسئولیتی را می پذیرند، باید با مسئولیت خود آشنایی کامل داشته و در این راستا فعالیت داشته باشند.

آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است

دولت آبادی ضمن تاکید بر اینکه انتظار ستاد استانی از کانون های فرهنگی و هنری در مساجد انجام فعالیت های تشکیلاتی است، ادامه داد: صرف اینکه مجوزی برای تشکیل کانون دریافت کنید کافی نبوده و برای ادامه مسیر، باید ساختار تشکیلاتی لازم را داشته باشید.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی افراد مراجعه کننده و فعال در مساجد برای انجام کار تشکیلاتی شد و اضافه کرد: باید حضور افراد در مساجد را محترم و مغتنم بشماریم.

وی با بیان اینکه باید به افراد فعال در مسجد مسئولیت و نقش داده شده و برای حضور آنها ارزش قائل شویم، اظهار داشت: کار فرهنگی نیازمند انگیزه در افراد است و شاید کسانی به دلیل شرایط بد اقتصادی انگیزه لازم در این حوزه را تا حدودی از دست داده باشند، ولی باید بدانیم کار در مسجد برای رضای خدا انجام می گیرد و پاداش آن نزد پروردگار محفوظ خواهد بود.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران کانون ها ارتباط خود را با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیشتر و حضور فعال و چشم گیری در برنامه ها داشته باشند.

آشنایی مدیران کانون ها با رسالت خود/فعالیت تشکیلاتی کانون ها یک ضرورت است

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن پیشنهاد مطالعه کتاب «آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود»، یادآور شد: این کتاب در نقد و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی نوشته شده و بسیار مفید و جامع است.

وی اضافه کرد: هرکس این کتاب را مطالعه کند، گذشته خود را به راحتی می تواند تحلیل کند و مسیر آینده برای وی روشن تر خواهد شد.

دولت آبادی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در جمهوری اسلامی ایران هرکجا که قرار گرفتید، آنجا را مرکز دنیا تصور کنید و همه کارها را به خود مرتبط بدانید»، ابراز داشت: این سخنان به این منظور است که کار و فعالیت خود را کم اهمیت و ناچیز تصور نکنید و بدانید که فعالیت شما هرچند ناچیز، اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معظم له در جایی دیگر می فرمایند: «سطح فکر جوانان در حوزه مذهبی افزایش پیدا کرده، به همین تناسب باید سطح فعالیت های فرهنگی و مذهبی ارتقاء پیدا کند».

وی تصریح کرد: ما باید ضمن حفظ مبانی و ارزش ها، رویکردها و فعالیت را متناسب با شرایط روز جامعه تنظیم و به گونه ای باشد که جوانان آن را پذیرفته، استقبال و در انجام فعالیت ها، حضوری فعال داشته باشد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا