صحیفه سجادیه؛ بهترین منبع اخلاق و معنویت و آمادگی برای ظهور


صحیفه سجادیه؛  بهترین منبع اخلاق و معنویت و آمادگی برای ظهور

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه جامعه بدون اخلاق و معنویت نه تنها آماده ظهور نشده بلکه از آن دور می شود، گفت: صحیفه سجادیه بهترین منبع برای رفع خلاءهای معنوی و نقشه راه ظهور است.

حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به عنوان روز نخست دهه مهدویت یعنی «معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور»، اظهار کرد: دنیا در حال حرکت به سمتی است که نگاه ها مادی شده و خلاء معنوی به شدت خود را نشان می دهد، وقتی معنویت افت کند، اخلاق هم رو به زوال می رود و چنین جامعه ای نمی تواند به سمت ظهور حرکت کند.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: جامعه مادی گرا در پی گریز از خدا بوده و متمایل به گناه می شود، لذا از موانع اصلی ظهور خلاء معنوی است و بسیاری از شیادان هم در فضای مهدویت از گرایش مردم به معنویت و اخلاق سوءاستفاده کرده با عرضه مهدویت دروغین می خواهند خلاء معنوی مردم را پر کنند که متاسفانه برخی ساده اندیشی ها هم به دکان آنها بازار می دهد.

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: اینچنین افراد و جامعه منتظران به جای امام زمان محور شدن، شخص محور می شوند و دیگر آماده و زمینه ساز ظهور نمی شوند.

وی صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) را نقشه راه برای عبور از عصر غیبت و زمینه سازی برای ظهور دانست و تاکید کرد: وقتی با اخلاق اسلامی، خلاءهای معنوی پر شود، جامعه آماده ظهور می شود. چنین جامعه ای روحیه جهادی و عقلانیت دارد و به مباحث معرفتی توجه می کند و سبک زندگی را در مسیری قرار می دهد که ظلم ستیز و توحیدمحور باشد.

حجت الاسلام نصوری در ادامه ابراز کرد: اگر فرد و جامعه ای با نقشه طراحی شده توسط امام سجاد(ع) را دنبال و پیاده کند، به معنویت و اخلاقی که لازمه آمادگی برای ظهور است، دست می یابد؛ در چنین جامعه ای دیگر ربا، اختلاس، بی بند و باری و ... وجود نخواهد داشت.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: اخلاق و معنویت و آمادگی برای ظهور مانع از انتظار منفی شده و افراد را دغدغه مند ظهور می کند طوری که حتی یک روز از غیبت را نمی تواند تحمل کند و اگر بداند با گناهان او است که ظهور به تاخیر افتاده، از کوچک ترین گناه هم دوری می کند.

وی با بیان اینکه از مهمترین اهداف حکومت مهدوی تحقق عدالت و معنویت واقعی است، گفت: این مهم وقتی محقق می شود که همراهان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در عصر غیبت تربیت شده و آراسته به اخلاق و معنویت شوند.

حجت الاسلام نصوری درباره راهکارهای آراستگی افراد و جامعه منتظر به معنویت و اخلاق و آمادگی برای ظهور، بیان کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف معرفت و بروز بسیاری از جریان های انحرافی ناشی از تعطیلی عقل است. لذا ارتقای معرفت و عقلانیت ما را به مسیر اخلاق و معنویت سوق می دهد.

وی تاکید کرد: اطاعت از نایب امام عصر(عج) در عصر غیبت، راهبرد دوم برای آمادگی ظهور است؛ همچنین، رجوع علمی به بحث ها و اعتقادات و پرهیز از نگاه عاطفی صرف هم در این باره بسیار موثر است چراکه احساس صرف در مقابل شبهه و انحراف تاب نمی آورد.

حجت الاسلام نصوری با تاکید بر لزوم شاخصه شناسی در جریان های معنویت محور الهی و غیرالهی، گفت: پس از این شاخصه شناسی ادعاها را با محک شریعت بسنجیم، اگر منطبق بود بپذیریم و اگر نبود، کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه دستیابی به «معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور» نیازمند برخورداری از الگو است، خاطرنشان کرد: برای مثال آیت الله بهاءالدینی شهید صیاد شیرازی را الگو معرفی کرده اند همچنین است شهیدان چمران، باکری، زین الدین، باقری و ... که الگوهای دست یافتنی هستند و با معرفی و تبیین شاخصه های روحی اخلاقی آنها می توان در جامعه به ویژه برای نسل جوان الگوسازی و به سمت ظهور حرکت کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس