راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول


برای سفر به استانبول علاوه بر راه های هوایی و استفاده از قطار، مسیر دیگری هم وجود دارد؛ می توانید با اتوبوس به استانبول بروید. قبل از انتخاب مسیر زمینی به استانبول در این مطلب به شما خواهیم گفت هزینه سفر از راه زمینی به استانبول چقدر است؟ از کجا می توانید بلیط سفر زمینی به استانبول را تهیه کنید و معایب و مزایای سفر زمینی به استانبول چیست؟

برای سفر به استانبول علاوه بر راه‌های هوایی و استفاده از قطار، مسیر دیگری هم وجود دارد؛ می‌توانید با اتوبوس به استانبول بروید. قبل از انتخاب مسیر زمینی به استانبول در این مطلب به شما خواهیم گفت هزینه سفر از راه زمینی به استانبول چقدر است؟ از کجا می‌توانید بلیط سفر زمینی به استانبول را تهیه کنید و معایب و مزایای سفر زمینی به استانبول چیست؟

از کدام ترمینا‌ل‌ها به استانبول حرکت می‌کنیم؟

از پایانه بیهقی در میدان آرژانتین در تهران یا پایانه آزادی معروف به پایانه غرب در تهران امکان حرکت به طرف استانبول وجود دارد. بسته به این که از کدام پایانه بلیط اتوبوس استانبول را تهیه‌کرده‌اید، از همان ترمینال حرکت خواهید کرد. اتوبوس‌هایی که در خط تهران استانبول کار می‌کنند بسیار شیک و مرتب هستند. این اتوبوس‌ها VIP هستند و امکاناتی خوبی دارند.

ساعت حرکت اتوبوس چه زمانی است؟

معمولا برای ساعت 9 صبح تا 12 ظهر بلیط فروخته می‌شود. اما گاهی تاخیر 30 تا 45 دقیقه‌ای پیش از حرکت وجود دارد. البته استثناهایی هم هست. مثلا در زمان‌هایی که مسافر زیاد است و زمان اوج سفر به استانبول است، این ساعت‌ها در طول روز بیشتر می‌شوند و ممکن است شب‌ها نیز حرکت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر از زمان حرکت اتوبوس‌ها به پایانه‌ یا ترمینال‌هایی که محل فروش بلیط اتوبوس تهران استانبول است مراجعه کنید، یا از سایتهای واسطه که آنلاین این بلیط را ارائه می‌کنند بلیط خود را تهیه نمائید.

راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول

چطور بلیط تهران استانبول زمینی را بگیرم؟

راه تهیه بلیط این روزها بسیار ساده است. می‌توانید حضوری بلیط تهیه کنید یا آنلاین ازسامانه‌های فروش بلیط اتوبوس اقدام کنید. با حضور در یکی از پایانه‌های تهران مانند آزادی یا بیهقی نیز حضوری می‌تواند از تعاونی‌هایی که فروش بلیط استانبول را دارند، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول چه قدر است؟

سخت است اگر قیمت ثابتی را برای تمام سال به شما بگوییم. بسته به اینکه چه زمانی از سال قصد سفر دارید نرخ بلیط اتوبوس تهران استانبول متفات است. مثلا در ایام نوروز قیمت بلیط اتوبوس افزایش می‌یابد.

مسیر رسیدن به استانبول چطور است؟

اتوبوس‌ها از مرز بازرگان وارد ترکیه می‌شوند. پس از رسیدن به مرز خودتان باید به صورت انفرادی از مرز عبور کنید و کنترل مدارک و گشتن وسایل‌تان توسط ماموران گمرک ایران و ترکیه در مرز بازرگان یا مرز رازی انجام می‌شود.

راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول

سفر به استانبول، زمینی چقدر زمان می‌‎برد؟

مدت زمانی که در اتوبوس خواهید بود بین 34 تا 36 ساعت است. یعنی بیش از یک روز در اتوبوس هستید. بنابراین خودتان را برای سفری طولانی آماده کنید. هر چند اتوبوس‌های این مسیر مجهز هستند و صندلی‌های تخت‌خواب‌شو دارند اما باز هم طولانی‌بودن مسیر برای کسانی که خیلی تجربه سفر زمینی ندارند، از معایب آن محسوب می‌شود. غیر از طولانی بودن راه زمانی که به مرز می‌رسید و باید پاسپورت و وسایل‌تان توسط پلیس بررسی شود هم در زمان‌های اوج سفر به استانبول، بسیار وقت گیر است و ممکن است چند ساعت در صف منتظر بمانید.

راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول

بلیط اتوبوس استانبول به تهران را چگونه تهیه کنیم؟
بر خلاف بلیط تهران استانبول که بسیار ساده و آنلاین می‌توانید تهیه کنید، بلیط برگشت بصورت آنلاین یا تلفنی در اکثر مواقع امکان پذیر نیست و فروش آنلاین بلیط برگشت نسبت به مسیر رفت بسیار محدود است، اگر نتوانستید بلیط خود را از تهران تهیه کنید یا باید هنگام رسیدن به استانبول از دفاتر تعاونی‌های مربوطه تهیه کنید که در این حالت ریسک پربودن اتوبوس را باید قبول کنید. راه حل دیگر سپردن این وظیفه به یکی از کارگزاران تورهای ترکیه هست که در تهران هزینه بلیط را پرداخت می‌کنید و کارگزار بلیط شما را در استانبول خریداری کرده و هنگام رسیدن شما به استانبول، اصل بلیط تحویل شما داده می‌شود.
قیمت بلیط استانبول-تهران با لیر محاسبه می‌شود و قیمت آن شناور بوده و عدد ثابتی ندارد، این بلیط در ایام عادی بین 150 تا 200 لیر در سال 1398 شناور است، اما این قیمت در ایام شلوغ مثل نوروز تا 350 تا 400 لیر نیز افزایش می‌بابد.
اتوبوس‌های استانبول-تهران معمولا بین ساعت 10:00 تا 12:00 صبح از منطقه آکسارای به سمت تهران حرکت می‌کنند و از مرز بازرگان وارد ایران می‌شوند، در هنگام برگشت نیز گذر از مرز و انجام امور گمرکی و کنترلی بصورت انفرادی توسط مسافر باید انجام شود.
مدت زمان رسیدن به تهران مشابه با زمان رفت حدود 36 ساعت است پس برای یک شب اقامت در اتوبوس خودتان را آماده کنید.
اگر می‌خواهید همه امور سفر خود را یک کارگزار معتبر انجام دهید اطلاعات سفر استانبول زمینی ما را مطالعه کنید.



1398/01/29 | کد مطلب: 3471
برچسب‌ها: نکات سفراستانبول
راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول
راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول هانیه کاظمی
راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول

مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا