استاندار آذربایجان شرقی: 29 فروردین تداعی کننده ارتشیان است


استاندار آذربایجان شرقی: 29 فروردین تداعی کننده ارتشیان است

تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، از حماسه‌آفرینی‌ها و پایمردی‌های دلاورمردان ارتش در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در پیام محمدرضا پورمحمدی آمده است: نام‌گذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش توسط بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی، تداعی‌گر رشادت‌ها و ازخودگذشتگی های دلیرمردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهاده و همگام و همدل با سپاهیان و بسیجیان، تابلوهای ماندگار ایثار و فداکاری را در طول هشت سال دفاع مقدس ترسیم کردند.
غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از بازوان قدرتمند تأمین امنیت کشور، وظیفه سنگین حفظ و حراست از تمامیت ارضی میهن اسلامی مان را برعهده داشته و با پیروی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا، تمامی ماموریت‌های محوله را در پهنه‌های آبی، خاکی و هوایی با افتخار و اقتدار به انجام می‌رسانند.
ارتش قهرمان ما همواره با درک شرایط حساس منطقه و آگاهی از توطئه‌های دشمنان، آمادگی نظامی خود را حفظ کرده و هر لحظه آماده دفاع از کیان ایران سرافراز و نظام جمهوری اسلامی است.
آسایش و آرامش امروز ملت شریف ایران در سایه حماسه‌آفرینی‌ها و پایمردی‌های ارتش جمهوری اسلامی است که در طول جنگ تحمیلی و دوران بعد از آن، با مشارکت فعال در عرصه‌های مختلف، دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است.
خدمت‌رسانی کم‌نظیر ارتش در حادثه سیل اخیر نیز صحنه‌های شکوهمند و غرورانگیز دیگری از فداکاری و ایثار را رقم زد و پیوند ناگسستنی و ارتباط عمیق عاطفی بین ارتش و ملت را به جهانیان نشان داد.
استاندار اذربایجان شرقی در این پیام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به تمامی نیروهای تلاش‌گر و بی‌ادعای ارتش قهرمان بویژه یگان‌های مستقر در استان آذربایجان شرقی تبریک گفته و با ادای احترام به روح پاک شهدای گران‌قدر، سربلندی و موفقیت دلیرمردان ارتش را از درگاه ایزد سبحان مسألت کرده است.
29 فروردین در سال 1358 توسط امام راحل (ره) به نام «روز ارتش» نامگذاری شده است.
قرارگاه تاکتیکی 21 حمزه در آذربایجان شرقی مستقر است.
3071/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!