تعدادی از مسافران یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه اهواز سرگردان شدند


تعدادی از مسافران یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه اهواز سرگردان شدند

اهواز- ایرنا- ارسال نشدن بار تعدادی از مسافران شرکت هواپیمایی آتا (پرواز شماره 5641مشهد -اهواز ) شامگاه چهارشنبه، موجب سرگردانی چند ساعته این مسافران در فرودگاه اهواز شد.

یکی از مسافران این کاروان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسافران از اعضای یک کاروان زیارتی به کربلا هستند که از مشهد راهی اهواز شده اند تا سپس به کربلا بروند ولی بخشی از چمدان های آنها در فرودگاه مشهد از قسمت بار تخلیه شده و تنها تعدادی از چمدان ها به همراه پرواز وارد فرودگاه اهواز شده است.
محسن دهپور ادامه داد: اعضای این کاروان را عمدتا سالمندان تشکیل می دهند و به مدارک و داروهای ضروری که در چمدانهای خود داشته اند نیاز دارند.
وی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی دلیل این اقدام خود را بار غیرمجاز در پرواز عنوان کرده است، گفت: پیش از پرواز امروز مسئولان در فرودگاه در زمان بازرسی وسایل و یا هنگام انتقال چمدان ها باید متوجه محتویات بار بوده و به مسافر اعلام می کردند.
این مسافر پرواز شماره 5641 هواپیمایی آتا از مشهد به مقصد اهواز، تصریح کرد: برخی از اعضای کاروان به دلیل دسترسی نداشتن به داروهای ضروری خود دچار نگرانی و اضطراب شدند.
دهپور با بیان اینکه شرکت هواپیمایی باید پیش از اینکه تصمیم بگیرد بار مسافران این کاروان را از قسمت بار هواپیما تخلیه کند باید برابر حقوق شهروندی به مسافر صاحب بار اطلاع دهد، گفت: مسئولان این شرکت هواپیمایی در پاسخ به مسافران عنوان می کنند که چمدان ها را فردا به شهر نجف ارسال می کنند.
وی ادامه داد: ما تقاضا داشتیم که چمدان ها امشب به دست مسافران برسد اما شرکت هواپیمایی اعلام کرده که بار این کاروان را فردا به شهر نجف در عراق ارسال می کند در صورتی که ما مسافر کربلا هستیم و امکان دسترسی به نجف را نخواهیم داشت.
وی توضیح داد: ما و سایر اعضای این کاروان قصد داشتیم از طریق زمینی به کربلا مشرف شوند اما با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده ای در استان خوزستان و به دلیل سیلاب مجبور هستیم که به مرز مهران مراجعه کنیم و از آنجا به عراق برویم.
دهپور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا همه مسافران این پرواز در چمدان های خود وسایل ممنوعه همراه داشتند، گفت: تنها تعدادی از مسئولان کاروان در چمدان های خود بطری های آب و دیگر مایعات را همراه داشتند اما شرکت هواپیمایی چمدان برخی از مسافران که ارتباطی با کاروان نداشته اند را نیز در این پرواز حمل نکرده و به آنها اعلام کرده که فردا وسایل آنها را به اهواز ارسال می کند.
وی در خصوص پاسخگویی مسئولان فرودگاه اهواز، بیان داشت: در اهواز پیگیری ها صورت گرفته اما مسئولان شرکت هواپیمایی آتا بدون درنظر گرفتن حقوق مسافران پاسخ شفاف و روشنی به ما نداده اند.

*چمدان مسافران به مقصد نجف منتقل می شود
مدیرکل فرودگاه های خوزستان در خصوص وضعیت مسافران پرواز شماره 5641 هواپیمایی آتا از مشهد به مقصد فرودگاه اهواز، بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته این شرکت هواپیمایی دلیل ارسال نکردن چمدان برخی از مسافران این پرواز را وجود وسایل ممنوعه در بار آنها اعلام کرده است.
محمدرضا رضایی توضیح داد: متولیان این شرکت همچنین در گزارشی به مسئولان فرودگاه اهواز توضیح داده اند که در هنگام انتقال چمدان مسافران به قسمت بار این پرواز، بطری مایعاتی که در برخی از چمدان ها وجود داشت دچار ترکیدگی شد و به همین دلیل بخشی از بار مسافران از هواپیما تخلیه شد .
وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی آتا اعلام کرده است که چمدان مسافران مربوط به کاروان زیارتی یاد شده که عازم کربلا هستند ، فردا به فرودگاه نجف انتقال داده می شود.
مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان تاکید کرد: مدیریت ترمینال فرودگاه از طریق ایستگاه شرکت آتا پیگیری های لازم را انجام داده وهیچ مسافری در محل ترمینال های پروازی سرگردان نیست.
وی خاطرنشان کرد: کارکنان فرودگاه و شرکت های هواپیمایی و ارگان های مستقر در فرودگاه پیگیر امور مسافرین و مراجعین خواهند بود .
براین اساس ساعاتی پیش اعضای این کاروان زیارتی فرودگاه اهواز را به مقصد مرز مهران ترک کردند تا از طریق مسیرهای زمینی وارد کشور عراق و سپس شهر کربلا شوند.
9931/6002

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در