یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه تلاش در جهت حذف ضرغامی از شورای عالی انقلاب نشان دهنده میزان تحمل انتقاد از سوی دولت است، گفت: حسن روحانی کوچک ترین انتقادها را هم تحمل نمی کند.

حسین الله کرم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به عدم دعوت از عزت الله ضرغامی برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل اختلاف نظرهای وی با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، اظهار داشت: متاسفانه رییس جمهور به تمام وعده هایی که مردم داده است، عمل نمی کند. به عنوان نمونه حمایت از آزادی انتقاد و آزادی بیان از جمله وعده های رییس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی بود.

وی افزود: این وعده نیز مانند وعده هایی چون چرخ سانتریفوژها و چرخ زندگی مردم با هم می چرخد، اولویت دولت حقوق شهروندی است، حمایت از اقشار آسیب پذیر و ... هرگز در این دولت عملی نشد. اساسا دولت انگیزه و اشتیاقی برای عمل به وعده های انتخاباتی رییس جمهور ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: حتی انتقادهایی که در حوزه شخصی ریییس جمهور است و تصمیم گیری در مورد آنها در اختیار شخص رییس جمهور بوده و هیچ هزینه ای نیز برای ایشان به همراه ندارد، هرگز در این دولت تحمل نمی شود و انتقادهای عزت الله ضرغامی از رییس جمهور نیز با واکنش هایی چون تلاش در جهت حذف وی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی همراه می شود.

الله کرم گفت: متاسفانه امروز باید بگوییم که وضعیت مردم ایران دقیقا نتیجه انتخاب ما است و آنچه که امروز با آن روبرو هستیم، ناشی از انتخاب دیروز است. اگر دیروز در انتخاب خود دقت می کردیم، امروز نتیجه دیگری حاصل شده بود و با این وضعیت روبرو نبودیم.

وی تاکید کرد: کسانی که شیطان بزرگ را کدخدا کردند، حتما جایگاه ضرغامی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحمل نمی کنند. کسانی که در برابر آمریکا به طور مداوم عقب نشینی داشتند، انتقادپذیر نخواهند بود. کسانی که حاضر نشدند در برابر خروج آمریکا از برجام، واکنش قاطع داشته باشند، معلوم است که نمی توانند انتقادهای داخلی را تحمل کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: متاسفانه دولت در برابر تهدیدهای خارجی با صبوری برخورد کرده و در برابر انتقادهای داخلی، برخورد شدید دارد. متاسفانه دولت به حرف خارجی ها بیش از منتقدان داخلی اعتماد دارد و این وضعیت نتیجه رای دیروز ما است.

الله کرم گفت: دولت تمام توان خود را صرف همراهی با غربی ها کرده و در این میان به داخل کشور توجهی ندارد. دولت و شخص رییس جمهور هرگز به توان داخلی اعتقادی نداشته و ندارد و نمی خواهد به مردم تکیه کرده و حرف مردم منتقد را بشنود.

تلاش برای حذف ضرغامی ها نشان دهنده میزان تحمل دولت/ واکنش الله کرم به صحبت های سعید قاسمی

حرف های سعید قاسمی به درستی منعکس نشده است/ در بوسنی با سران القائده ارتباطی نداشتیم

حسین الله کرم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصاحبه سعید قاسمی با یکی از رسانه ها اشاره کرد و گفت: برخی از رسانه ها به نقل از سعید قاسمی مطالبی منتشر کردند مبنی بر اینکه وی گفته است ایرانی ها در زمان جنگ بوسنی، با لباس هلال احمر به مبارزان مسلمان آموزش نظامی می دادند و به نوعی از این لباس و موقعیت امدادرسانی سوء استفاده شده است.

وی افزود: باید فیلم کامل این مصاحبه را دید و نمی توان به صحبت های تقطیع شده توجه کرد. ضمن اینکه زمان گفتگو نیز بسیار مهم است و باید دید در چه زمانی و چه شرایطی این صحبت ها مطرح شده و بعید می دانم که سعید قاسمی گفته باشد که ما با لباس هلال احمر، کار نظامی می کردیم. امروز برخی از من سوال می کنند که آیا بیان چنین حرف هایی در حقیقت پاس گل دادن به ترامپ و رژیم صهیونیستی نیست؟ لذا باید با دقت بیشتری صحبت های سعید قاسمی را به طور کامل مطالعه و با در نظر گرفتن زمان مصاحبه، در مورد آن اظهار نظر کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: در حالت کلی، در جنگ بوسنی ما کارهای امدادی بسیار گسترده ای انجام دادیم. مانند همین کارهایی که امروز سپاه در مناطق سیل زده انجام می دهد. مهمترین کارهایی نیز که انجام دادیم، امدادرسانی به آوارگان، به ویژه خانواده شهدای جنگ بوسنی بود. بنابراین چنین حرفی صحیح نیست که رسانه های معاند بگویند که ایران از لباس هلال احمر سوء استفاده کرده و به بهانه امدادرسانی، کارهای نظامی انجام داده است.

الله کرم افزود: همچنین در آن دوره هیچ ارتباطی با سران القائده نداشتیم. البته برخی از نیروهای رده پایین القائده از ایرانی ها الگوبرداری می کردند. مانند سربندهای مذهبی که ما استفاده می کردیم و آنها نیز سربندهایی با علامت لا اله الا الله استفاده می کردند. این افراد با ما ارتباط برقرار می کردند و توانستیم آنها را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از مبارزان مسلمان متاسفانه جذب القائده شده بودند، این افراد پس از ارتباط با بچه های ایرانی، از این گروه جدا شده و به ما می پیوستند.