چگونه میل خود به شیرینی را کنترل کنیم؟


چگونه میل خود به شیرینی را کنترل کنیم؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که افرادی که اضافه وزن دارند با آن رو به رو هستند میل شدید به شیرینی جات است. اما به دلایلی مشخص بسیاری از افرد نمی‌توانند میل خود به شیرینی را کنترل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، کنترل مصرف شیرینی جات چندان دشوار نیست اما گاهی وقتی حواسمان نیست میل به شیرینی فریبمان می دهد و باعث می شود ناخواسته حجم زیادی شیرینی بخوریم . بنابراین شاید بد نباشد برخی از خوراکی هایی را که می توانند میل به شیرینی را کنترل کنند معرفی کنیم:

_مصرف فیبر و سبزیجات می تواند تا حد زیادی میل به شیرینی را کاهش دهد

_علات و سبوس گندم و جو کنترل کننده میل به شیرینی هستند بنابراین توصیه می شود در وعده های صبحانه و عصرانه از این موارد استفاده کنید

_برگه، توت، کشمش و آلو، جایگزین هایی مناسب برای شکلات و شیرینی خامه ای محسوب می شوند بنابران سعی کنید بیشتر از این نوع خوراکی ها استفاده کنید

_جالب است بدانید ماست از دیگر مواد غذایی است که می تواند میل شدید به شیرینی را تا حد زیادی کنترل کرده و کاهش دهد

_نوشیدن آب می تواند برای کنترل گرسنگی کاذب و ولع شیرینی جات موثر باشد

_میوه های تازه و البته کم قند نیز می تواند همزمان به حفظ رژیم غذایی و کنترل میل به شیرینی شما موثر باشند

_آجیل و خشکبار نیز در کنترل به شیرینی نقش دارند

به طر کلی در بسیاری از موارد میل شما به قند و شکر از روی عادت رخ می دهد و جنبه فیزیولوژیک ندارد. در برخی موارد نیز فشار گرسنگی باعث می شود به سمت مصرف شکر تمایل داشته باشید. اما اگر یک رژیم غذایی سالم و استاندارد را ادامه دهید امکان این موضوع به حداقل می رسد و می توانید بهتر وضعیت میل به قند خود را کنترل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403