مدل محرک توسعه مازندران هفته آینده ابلاغ می شود


مدل محرک توسعه مازندران هفته آینده ابلاغ می شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت : مدل محرک توسعه مازندران طراحی شده است و ظرف هفته آینده به دستگاهها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان های محمودآباد و نور افزود : این مدل‌ شبیه مدل‌ جهادی دهه 60 است که بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها ، دستگاهها باید پای کار باشند.
وی با اعلام این که نقش همه دستگاهها از صدا و سیما گرفته تا نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاهها در مدل محرک توسعه به درستی تعریف شده است ، توضیح داد د: هسته ای در شهرستان ها تشکیل می شود که فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه به عنوان پایه های اصلی و یک معاون استاندار و مدیرکل به عنوان معین آن شهرستان محسوب می شوند و سپاه هم در کنار ما به عنوان معین شهرستان ها انتخاب می شود و بخش های خصوصی هم ورود پیدا می کنند.
حسین زادگان هدف از اجرای مدل محرک توسعه را ایجاد اشتغال در مناطق محروم با استفاده از تسهیلات کم بهره دولتی و کمک سایر نهادهای اجرایی برشمرد و تاکید کرد : باید از ظرفیت نمایندگان استان برای توسعه همه جانبه استان بهره مند شویم.
استاندار مازندران با بیان این که همه باید در کنار هم به توسعه مازندران اهتمام کنیم، گفت : از حواشی باید بپرهیزیم و با ظرفیت های استانی و ملی جایگاه و حق مردم مازندران را محقق نماییم.
وی یکی از راههای ساده حل مشکلات استان و دستیابی به توسعه با نگاه به رضایتمندی مردم را حضور در بین مردم و برگزاری جلسات رو در رو و شنیدن مشکلاتشان برشمرد و افزود : ارتباط هرچه نزدیک تر با مردم به رفع مشکلات کمک شایانی می کند.
** نسخه شفابخش اقتصادی
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین با اشاره به این که شعار امسال هم نشان از شناخت عمیق و دقیق رهبر فرزانه انقلاب در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد دارد، گفت: در تحریم ظالمانه و غیرقانونی مردم تحت فشار قرار می گیرند و ضرورت دارد تا برنامه های اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت های درون به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد کشور در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان این که امروز جز اتکا به اقتصاد داخلی و حمایت از تولید و رونق آن راهی نداریم و با حفظ اشتغال موجود باید به افزایش اشتغال کمک کنیم، اظهار داشت: ایران در برخورداری از منابع اقتصادی و نیروی انسانی نخبه و فعال کشوری غنی است اما مقاومت هزینه و تحمل مشکلات را در بردارد که باید با تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، فشارهای اقتصادی به مردم کاهش یابد.
استاندار مازندران با اشاره به این که دشمن امروز به دنبال از بین بردن سرمایه های اجتماعی است، لیکن این سرمایه خوشبختانه از بین نرفته است و باید بموقع درک و مدیریت شود، گفت: هوشیاری عالمانه رهبری، اعتقادات مردم و تعصبات ملی قطعا ما را از این امتحان بزرگ نیز سربلند بیرون می آورد.
وی با بیان این که کار احمقانه ترامپ و دولت آمریکا در گنجاندن نام سپاه انقلابی ایران در فهرست تروریستی باعث وحدت بیشتر ملت بزرگ ایران شد، عنوان کرد: ملت ایران چون احساس کردند که بیگانه به دنبال تضعیف سازمان ها و نهادهای ارزشی و مردمی کشور از جمله سپاه بود، اندک اختلاف سلیقه ها را نیز کنار گذاشتند و با اتحاد مثال زدنی جواب دشمنان را دادند.
حسین زادگان با اشاره به این که بزرگترین مشکل دشمن این است که ملت قهرمان ایران را هنوز هم نشناخته است، افزود: مردمی که طعم استقلال و آزادی را چشیده اند را نمی توان تسخیر کرد اما دشمنان درتلاش برای انحراف مردم ما هستند که با تقویت همدلی بین مردم و مسئولان این نقشه هم نقش بر آب خواهد شد.
1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته