تالاب جازموریان خاستگاه ملخ های مهاجر


تالاب جازموریان خاستگاه ملخ های مهاجر

سعید برخوری، گفت: در سنوات گذشته تالاب جازموریان، خاستگاه این ملخ بوده است و امسال نیز به دلیل سرسبزی مراتع جازموریان این ملخ ها هم اکنون بر روی این مراتع هستند.

« سعید برخوری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که دسته های ملخ از بهمن وارد جنوب کرمان شده اند، گفت: این ملخ ها از عربستان، امارات و یمن وارد کشور شدند و بخشی از جنوب فارس، هرمزگان و جنوب کرمان را درگیر کرده اند.

برخوری، با اشاره به این مطلب که در سنوات گذشته تالاب جازموریان، خاستگاه این ملخ بوده است، اضافه کرد: به دلیل سرسبزی مراتع جازموریان این ملخ ها هم اکنون بر روی این مراتع هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اضافه کرد: تا زمانی که علوفه ها خشک نشوند، دسته های ملخ به مزارع و باغ های شهرستان های جنوبی هجوم نمی برند.

وی، اظهار کرد: ملخ ها در مراتع زاد و ولد می کنند و در صورتی که با کمبود مواد غذایی مواجه شوند به اصطلاح وارد فاز تهاجمی می شوند و در دسته های های زیاد به مقیاس ۵۰۰ متر تا یک کیلومتر دشت را در برمی گیرند.

برخوری، با بیان این مطلب که جای نگرانی نیست، به اقدامات انجام شده در مقابله با این ملخ ها، اشاره کرد و افزود: به منظور مقابله با ملخ ها تا روز گذشته 700 هکتار از مزارع جنوب کرمان و امروز نیز بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان منوجان سمپاشی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب، با اشاره به این مطلب که برای مقابله با ملخ ها یک فروند هواپیمای سم پاشی در منطقه حضور دارد، ابراز داشت: خوشبختانه تاکنون هجوم ملخ ها به گونه ای نبوده که نیاز به سم پاشی هوایی باشد اما در صورت هجوم ملخ ها، آمادگی مقابله با این مشکل را داریم.

وی، در پایان، بیان داشت: از تمام توان و ظرفیت سازمان برای مقابله با این ملخ ها استفاده می کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی