هشدار درباره کلاهبرداری جهت کمک به سیل‌زدگان


پول‌نیوز -رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مردم کمک‌های خود به سیل‌زدگان را تنها از طریق مراجع رسمی انجام داده...

پول‌نیوز - رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مردم کمک‌های خود به سیل‌زدگان را تنها از طریق مراجع رسمی انجام داده و در دام مجرمان سایبری نیافتند.

اکبر نصرتی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجرمان سایبری از هر پیشامد و حادثه‌ای به عنوان فرصت استفاده کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند و در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی از احساسات مردم استفاده کرده و کمک به حادثه دیدگان را تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه متاسفانه کلاه‌برداری‌های کلانی انجام شده و بنابراین باید شهروندان دقت لازم را انجام دهند و هرگونه کمک‌های مالی خود را از طریق نهادهای رسمی و شماره حساب‌هایی که از طریق رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود انجام دهند تا جلوی سوء استفاده گرفته شود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به خریدهای اینترنتی و صفحات جعلی با ترفند شارژ رایگان و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان گفت: متاسفانه در سطح استان و کشور جرائم سایبری روز به روز در حال افزایش است و نیازمند اطلاع‌رسانی پلیس برای پیشگیری از وقوع آسیب‌ها است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی جرائم فضای مجازی شامل هتک حیثیت، برداشت‌های مالی، کلاه‌برداری‌های اینترنتی، تهدید و اخاذی و تخریب اشخاص بوده و بیشترین جرائم فضای مجازی در سطح استان نیز مربوط به برداشت‌های مالی از حساب‌های شهروندان و کلاه‌برداری‌های اینترنتی است که مجرمان با استفاده از تکنیک‌های فنی، در این بستر مرتکب می‌شوند.

نصرتی اظهار کرد: روش آنها فروش نرم‌افزارهای اینترنتی رایگان در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی است که بارگزاری کرده و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب شهروندان و یا تحریک احساسات شهروندان و هدایت آنها به درگاه‌های جعلی، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت