جایگاه ارزشمند معلم را در جامعه تکریم کنیم


جایگاه ارزشمند معلم را در جامعه تکریم کنیم

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی البرز: گفت: جایگاه ارزشمند معلم در جامعه باید بیش از گذشته تکریم شود زیرا معلم با اندیشه سرو کاردارد و نسل آینده را تربیت می کند.

به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش البرز که در سالن اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارداشت: نگاه شناختی به نقش آموزش و پرورش در جامعه باید بیشتر شود تا جایگاه ارزشمند معلم در جامعه مورد تکریم ویژه قرار گیرد.
وی بیان داشت: آثار معلم استاد شهید مرتضی مطهری به خصوص در بین فرهنگیان بازخوانی شود تا نسبت به رسالت معلم در جامعه غفلت نشود.
ناجی یادآورشد: آموزش و پرورش یک نهاد مهم در کشور است که برای اجرای برنامه هایش با توجه به کمبودهای اعتباری که دارد نیاز به حمایت همه دستگاه ها و نهادهای فعال در استان دارد.
وی از هفته معلم به عنوان هفته تقدیر از جایگاه معلم در جامعه یاد کرد و افزود: معلمان در تربیت ، پرورش استعدادها، پرورش تفکرو مسائل روحی و معنوی دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، مسئولیت خطیری بر عهده دارند.
ناجی ادامه داد: انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی برای تکریم مقام شامخ معلم در استان البرز مشارکت کنند تا در این هفته با برگزاری برنامه های در خور مقام معلمان از زحمات این قشر فرهیخته و دلسوز قدردانی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرزنیز در این نشست اظهارداشت: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است که برای پیشبرد اهداف و برنامه هایش نیاز به کمک حاکمیتی دارد.
سالار قاسمی خاطرنشان کرد: هفته نکوهداشت معلم را در پیشرو داریم که برای تکریم از معلمان البرزی نیاز به مشارکت و همراهی 17 دستگاه اجرایی استان داریم.
وی یادآور شد: هفته معلم یک برنامه کلیدی در حوزه آموزش و پرورش است که برای تجلیل و تکریم از معلمان در البرز، دبیرخانه تکریم معلمان در آموزش و پرورش استان فعال شده است تا برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در این هفته تبیین اندیشه معلم شهید استاد مرتضی مطهری در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: برای پاسداشت مقام معلم در نواحی 4 گانه کرج و شهرستان ها نیاز به برگزاری همایش داریم.
وی بیان داشت: امسال برای اولین بار در استان البرز برای انتخاب معلم نمونه ، فرآیند انتخاب از بین معلمان 10 سال سابقه کار به پایین انجام شد که در بین آنان معلمی با دو سال سابقه کار به عنوان معلم شاخص کشوری انتخاب شد.
قاسمی در ادامه به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین کشور در 29 اردیبهشت ماه 98 در تالار شهیدان نژاد فلاح پرداخت و افزود: خیرین در تامین فضاهای آموزشی در البرز کارنامه موفقی دارند که در این جشنواره از خیرین مدرسه ساز تکریم می شود.
وی تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزدر سه سال متوالی حائز رتبه سوم کشوری می شوند که این همت والا قابل تحسین است.
وی اضافه کرد: البرز از نظر فضای آموزشی رتبه آخر کشور را دارد لذا برای تامین فضاهای آموزشی در کنار حمایت دولت نیاز به مشارکت بالای خیرین است.
وی گفت: 40 درصد فضاهای آموزشی البرز نیاز به مقاوم سازی و تخریب دارد.
در این نشست اعضای شورای آموزش و پرورش البرز به بیان دیدگاه های خود برای حمایت از آموزش و پرورش در دو دستور جلسه هفته بزرگداشت مقام معلم و جشنواره خیرین مدرسه ساز پرداختند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار و 500 معلم دارد.
2819/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید