چرا موضوع دروازه بان تراکتور باید بررسی شود؟/ از دخیای اورجینال تا دخیای ایرانی؛ اشتباه و رسوایی


چرا موضوع دروازه بان تراکتور باید بررسی شود؟/ از دخیای اورجینال تا دخیای ایرانی؛ اشتباه و رسوایی

آنچه برای داوید دخیا رخ داد، تفاوت چندانی با اشتباهات این هفته بازیکنان در بازی های لیگ برتر نداشت.

به گزارش "ورزش سه"، جان لوییجی بوفون می گوید وقتی کودک هستید رویای گلزنی در سر دارید؛ اما حتما مسیر احمقانه ای را طی کرده اید که در هنگام جوانی تصمیم می گیرید دروازه بان شوید .


بر کسی پوشیده نیست که با تفاوت سطح فوتبال ایران و اروپا، شاید مقایسه محلی از اعراب نداشته باشد اما آنچه چند روز قبل برای محسن فروزان یا رضا علیاری رخ داد، تفاوت چندانی با اشتباه ویرانگر داوید دخیا نداشت، اما به نظر می رسد سرنوشت گلر اسپانیایی تفاوت فراوانی با نمونه وطنی دارد. اگرچه از همان ابتدا نیز بعید به نظر می رسید منچستریونایتد شانسی برای فرار از جهنم نوکمپ و جبران شکست دور رفت در برابر بارسلونای پرانگیزه داشته باشد، اما دو اشتباه بچگانه در همان نیمه اول کار اوله گونار سولسشر و شاگردانش را تمام کرد و لیونل مسی تکلیف را یکسره ساخت.

چرا موضوع دروازه بان تراکتور باید بررسی شود؟/ از دخیای اورجینال تا دخیای ایرانی؛ اشتباه و رسوایی


اشلی یانگ در فصول اخیر به قدری پراشتباه ظاهر شده که شاید تکرار این روند از سوی او جای تعجب نداشته باشد، اما گل دوم لیونل مسی روی واکنش غیرقابل باور داوید دخیا و رد شدن یک توپ ساده از زیر دستان وی وارد دروازه یونایتد شد و سند صعود بلوگرانا نیز همانجا امضا شد.


مطابق انتظار، این اشتباه در شبکه های اجتماعی به شدت مورد توجه هواداران رقیب قرار گرفت اما کادر فنی منچستریونایتد بلافاصله بعد از بازی و علیرغم پذیرش شکستی دشوار در نوکمپ به حمایت از سنگربان اسپانیایی پرداخته، سعی بر تقسیم مسئولیت شکست به کل اعضای باشگاه داشت و دخیا را از اتهامات مقصر اصلی حذف یونایتد مبرا کرد.سولسشر پس از بازی گفت: "داوید دخیا در همین دیدار نیز واکنش های فوق العاده ای داشت اما متاسفانه اشتباهات دروازه بان ها بیش از دیگران برجسته می شود و نمی توان این شکست را گردن دخیا انداخت؛ یونایتد نیاز به بازسازی دارد."
همچنین گری نویل، مدافع سابق منچستریونایتد نیز پس از پایان بازی در مصاحبه با بین اسپورت، موضعی مشابه با هم تیمی سابق خود و سرمربی فعلی یونایتد داشته و بیشتر ترجیح داد روزهای درخشان دخیا را در ذهن هواداران یونایتد بازسازی کند.


ذات دروازه بانی متقارن با برجسته شدن اشتباهات است. تیبو کورتوا در این رابطه می گوید: "دروازه بان بودن مانند انسان خوب بودن است. مهم نیست شما چند واکنش فوق العاده داشته اید؛ انسان ها همان تک اشتباه شما را به ذهن می سپارند."


تراکتور سازی در فصل جاری و به یمن خرید ستاره های بزرگ و تعلل مدعیان ابتدای فصل در هفته های اخیر، بعد از چند فصل دوباره در کورس قهرمانی قرار گرفته و علیرغم فاصله 5 امتیازی با صدر جدول، تقویم لیگ به گونه ایست که هنوز هم می توان شانس مناسبی برای قهرمانی این تیم قائل شد.اما شکست غیرمنتظره هفته گذشته آنها به جز از دست رفتن 3 امتیاز تعیین کننده در کورس قهرمانی، تبعات عجیب دیگری نیز برای این باشگاه پرطرفدار به همراه داشت.


دو اشتباه عجیب از محسن فروزان باعث شد نوک پیکان انتقادات به سمت او کشیده شود. دروازه بان رشتی تراکتور سازی در پایان بازی متهم به چیزی ورای اشتباهات فنی در این دیدار شد و مطابق انتظار این رسانه های نوظهور که قبلا درباره شان به تفصیل نوشته شده نیز آتش بیار این معرکه عجیب شدند.

چرا موضوع دروازه بان تراکتور باید بررسی شود؟/ از دخیای اورجینال تا دخیای ایرانی؛ اشتباه و رسوایی


با توجه به تغییر هویت رسانه در عصر جدید و تفاوت ساختاری با گذشته، شاید بروز چنین شایعاتی در کانال های تلگرامی حداقل از سوی ما خیلی عجیب نباشد (گرچه داوید دخیا هم اسپانیایی است اما حتی یک مورد نیز اتهاماتی مانندتعمدی بودن اشتباه به دلیل هموطن بودن با باشگاه رقیب، بعد از دریافت گل از بارسلونا به وی وارد نشده است)، اما واکنش های عجیب، باز هم ثابت کرد فاصله آنچه ما نام آن را فوتبال حرفه ای گذاشته ایم با تعاریف جهانی، حتی مسافتی طولانی تر از فاصله ایران تا ایالت کاتالونیا دارد.

این که هر هفته هر اتفاقی در هر دیداری در لیگ برتر رخ می دهد را وابسته به یک جریان مافیایی می دانیم، برگرفته از ذهن مسموم برخی است که برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود، حراج آبرو را راه بهتری دانسته اند.


اگر پلیس فتا به موضوع محسن فروزان ورود کرده است که کار درستی هم هست ، بد نیست درباره برخی صفحات تلگرامی و اینستاگرامی نیز تحقیقاتی جدی تر انجام بگیرد. اینکه آیا کدام صفحات از سوی یک مجموعه هدایت می شوند و اتفاقا بیشترین سهم را در تندی های امروز فوتبال دارند. صفحاتی که آبی و قرمز و غیره اند اما ادمین های مشترکی دارند که به ساده دلی دنبال کنندگانشان می خندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !