خانه واقعی وینی پو (پو خرسه) در کمبریج حقیقت دارد + تصاویر


خانه واقعی وینی پو (پو خرسه) در کمبریج حقیقت دارد + تصاویر

پو همراه با دوستانش، از شخصیت‌های بسیار آشنای کتاب‌های کودکان هستند. پو در سال 1926، توسط A.A.Milne نویسنده انگلیسی، خلق شد. بعدها، دیزنی، داستان‌های موجود در کتاب‌ را به ماجراهایی طولانی‌تر تبدیل کرد. از آن به‌بعد، نسلی از کودکان، در سرتاسر دنیا، مشتاق دیدن این خرس دوست داشتنی شدند، که مدام به‌دنبال پیدا کردن عسل بود. در این مطلب قصد داریم تا...

خانه پو در دانشگاه هاروارد

از وقتی که وینی‌دِ‌پو و رفقایش در دنیا معروف شده‌اند، کمبریجِ ماساچوست، توجه ویژه‌ای به این شخصیت نشان داده‌است. این شهر، یک نسخه مینیاتوری از خانه درختیِ پو دارد، که از قصه‌های خود او برداشت شده‌است.

خانه واقعی وینی پو (پو خرسه) در کمبریج حقیقت دارد + تصاویر

وینی د پو و دوستش ای‌یور

خانه پو، در کمبریج، در مجموعه دانشگاهی هاروارد واقع شده‌است. با اینکه بسیار کوچک است و اگر ندانید که دقیقا کجا را باید دنبالش بگردید، ممکن است متوجه آن نشوید، اما پیدا کردنش بیشتر از ۵ دقیقه وقت نخواهد گرفت. سلفی گرفتن با این ساختمان کوچک ارزشش را دارد که ۵ دقیقه از وقتتان را برایش صرف کنید.

از میدان اصلی مجموعه و از کنار کتاب‌فروشی معروف کوپ، به سمت محوطه اصلی بروید؛ یعنی در واقع مرکز مجموعه دانشگاهی. راهتان را به سمت شمال و تا جایی که به ساختمان علمی برسید ادامه بدهید. حالا حتما به فضایی کوچک رسیدید با جاهایی برای نشستن دانشجوها و چند درخت؛ در بین همین درخت‌ها یک کُنده درخت خواهید دید، که سقف و سایه‌بانی از جنس ورق‌های چوبی دارد.

یک دهه پیش، خانه پو تنها نبود، درخت‌های اطراف هم طراحی‌های مشابهی داشتند و خانه‌های دوستان پو یعنی رَبیت و پیگلت (خرگوش و خوک) را در خود جای داده‌بودند. اما متاسفانه این خانه‌ها دیگر آنجا نیستند. در طول این سال‌ها، کُنده‌های درختی خراب شده‌اند و هم به‌خاطر آسیب‌های آب و هوایی وهم دزدیده شدن، دیگر عملا قابل استفاده نیستند. انگار که دیگر کسی خانه نیست.

خانه واقعی وینی پو (پو خرسه) در کمبریج حقیقت دارد + تصاویر

خوشبختانه، بعضی از افراد محلی، متوجه این خرابی‌ها شدند و درخت و سقف خانه پو را تعمیر و درِ جدید خانه را رنگ‌آمیزی کردند. و حالا، بازدیدکنندگان می‌توانند یک بار دیگر تصور کنند، که این خرس بامزه داخل خانه است و کوزه‌های عسل را برای فصل زمستان انبار می‌کند. آدرس مرکز علمی هاروارد البته اگر به دردتان بخورد این است: ۱ Oxford Street, Cambridge, MA.

اگر A.A.Milne اولین بار داستان‌های پو را در انگلستان نوشت، پس چرا شهری در ماساچوست اینقدر به این شخصیت علاقه‌مند شده؟ جواب این سئوال کاملا روشن نیست، اما بهترین حدسی که می‌شود زد این است که خود Milne در دانشگاه ترینیتی در کمبریجِ انگلستان بوده؛ یعنی همان‌جایی که نسخه اصلی کتاب House at Pooh Corner در کتابخانه آن نگهداری می‌شود. شاید هم ساکنان شهر ماساچوست، ارتباط خاصی با هم‌نام بریتانیایی خودشان حس می‌کنند.

خانه دوم پو در کمبریج

خانه واقعی وینی پو (پو خرسه) در کمبریج حقیقت دارد + تصاویر

منطقه هاروارد، تنها منطقه زندگی وینی پو در کمبریج نیست. تا اواسط سال ۲۰۱۷، یک خانه پوی دیگر هم در همسایگی منطقه هاروارد، وجود داشت. در سال ۱۹۹۷، بارش برف و توفان سنگین درختی را شکست. پس از آن میچ رایِرسون، که کارش ساخت مجسمه با چوب بود، داخل این کُنده شکسته را خالی کرد، سقفی به آن اضافه کرد و فضای خالی داخل را با وسایل کوچک و دوستان پو پر کرد. با گذشت سال‌ها، همسایه‌ها و ساکنان منطقه، به حفظ این خانه کمک کردند، تا بازدیدکنندگان بتوانند از دیدن آن لذت ببرند.

اما متاسفانه در بهار سال ۲۰۱۷، مجبور شدند به‌خاطر بعضی تعمیرات مربوط به لوله‌ها در زیرِ زمین، خانه را بردارند. و حالا بعد از ۲۰ سال، خانه دوم پو در کمبریج، دیگر وجود ندارد. البته برای طرفدارن پو جای امیدواری دارد که خانه‌اش در هاروارد هنوز پابرجاست.

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

کد خبر 1250339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر