به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه شورای اداری استان که عصر امروز در استانداری برگزار شد اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و فرارسیدن 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وی در ادامه با محکوم کردن اقدام و شرارت های ترامپ رییس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمانهای تروریستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حق فراوانی بر گردن ملت ایران دارند و مردم ایران اسلامی هرگز ایثار و فداکاریهای سپاهیان سرافراز را چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از آن و همچنین در کمک به مردم در چالشهای اجتماعی و طبیعی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تشریح اقدامات استان در حوزه تجارت و اقتصاد در سال گذشته ، اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات بسیار مهم و موثری در استان آذربایجان غربی با رهنمودها و مدیریت مقام عالی استان در حوزه رونق تولید ، ایجاد فضای مناسب کسب و کار، حمایت از کالای ایرانی و استقرار پنجره واحد تجاری در استان انجام گرفت که نتیجه اقدامات باعث شد آذربایجان غربی جزو استانهای پیشرو در حوزه اقتصادی در کشور قرار گیرد.

حسینی برگزاری 261 جلسه در حوزه اقتصادی ، 307 ملاقات مختلف با فعالان اقتصادی ، 105 کارگروه در حوزه اقتصادی ، 78 ماموریت با محویت اقتصادی ، 93 مورد بازدید از واحد های مختلف اقتصادی را تنها بخشی از اقدامات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در راستای حمایت و رونق برنامه های اقتصادی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در استان آذربایجان غربی برای 578 واحد، مجوز تاسیس و برای 164 واحد مجوز بهره برداری صادر شده است ، گفت: در سال گذشته استان آذربایجان غربی علیرغم شرایط ویژه اقتصادی در کشور توانسته با جذب سرمایه گذار های خارجی رتبه سوم در این حوزه را کسب کند.

وی همچنین از برگزاری 19 جلسه در حوزه تنظیم بازار در سال گذشته خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده با مرغداران توانستیم قیمت مرغ در بازار های استان را مدیریت کنیم بطوریکه قیمت مرغ کمتر از سایر استانها در آذربایجان غربی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

حسینی همچنین با اشاره به کسب رتبه دوم در حوزه شرایط و تاثیر فضای کسب کار کشور توسط استان آذربایجان غربی در سال گذشته، گفت: این ارزیابی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صادرات استان در سال گذشته گفت: با پیگیری ها و ارتقای تجارت فرا مرزی در سال گذشته، صادرات استان یک میلیارد و 423 میلیون دلار بوده که این رقم از نظر وزنی 277 درصد و از نظر ارزش کالایی 167 درصد نسبت به سال 96 رشد را نشان می دهد که بسیار بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته میزان صادرات از بازارچه های مرزی استان نیز با 721 درصد رشد نسبت به سال 96 به 797 میلیون دلار رسید.

وی در ادامه سخنان خود به روند فروش سوخت سهمیه مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در حوزه میزان فروش، میزان درآمد و میزان پرداخت، استان آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در بین استانهای کشور بوده است و در اواخر سال گذشته توانستیم از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان در دو نوبت برای 80 هزار خانوار مرزنشین استان به ازای هر خانوار 400 هزار تومان پول واریز کنیم.

حسینی گفت: بخشی از درآمد های فروش سهمیه سوخت مرزنشینان نیز با همکاری آموزش و پرورش ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای تغذیه رایگان دانش آموزان ، درمان بیماران صعب العلاج و کمک های تحصیلی دانش آموزان نیازمند هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارآذربایجان غربی به برنامه های امسال این معاونت اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال، اجرای برنامه های یکساله و سه ساله برنامه ریزی شده است و در این راستا در کنار اجرای برنامه و کارهای روزمره اجرای ابر پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است .