وحشت اسرائیل از احداث خط آهن «ایران - عراق - سوریه»


وحشت اسرائیل از احداث خط آهن «ایران - عراق - سوریه»

«نمایندگان ایران، عراق و سوریه نشست‌های کارشناسی خود را با هدف اجرایی کردن پروژه خط‌ آهن سراسری ایران عراق و سوریه ادامه می‌دهند.»

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، سازمان های امنیتی اسرائیل این روز ها از اعلام برقراری خط آهن که ایران و عراق را به سوریه مرتبط می کند بسیار وحشت زده شده اند.

روزنامه سوری «الوطن» در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی مدعی شد که ممکن است ایران از خط ریلی که تهران را به بغداد و دمشق وصل می‌کند، جهت انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب الله و حکومت سوریه استفاده کند.

پیش‌تر منبعی در وزارت حمل‌ونقل سوریه اعلام کرد که همکاری‌ها میان شرکت‌های راه‌ آهن ایران، عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود راه‌ آهن سراسری میان این سه کشور تا چین امتداد داشته باشد.

این منبع با بیان اینکه این مسیر ریلی بخشی از پروژه قدیمی و راهبردی خط آهن سراسری است که پیش از بحران در سوریه متوقف شده بود، تصریح کرد: «نمایندگان ایران، عراق و سوریه نشست‌های کارشناسی خود را با هدف اجرایی کردن پروژه خط‌ آهن سراسری ایران عراق و سوریه ادامه می‌دهند.»


این رسانه سوری در ادامه خبر داد که تفاهم‌نامه‌ای با طرف چینی امضا شده است تا در این پروژه مشارکت داشته باشد و انتظار می‌رود این خط آهن با گذشتن از سوریه، عراق و ایران از مسیر پاکستان و چند کشور دیگر به پاکستان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن