حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فردا


حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فردا

گروه معارف- رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره گفت: علی‌اکبر امام حسین(ع ) یکی از اسوه‌های جاویدان برای امروز و فرداهاست، حق طلبی، شجاعت، شرافت، محبت، هوشیاری، بخشندگی و دیگر ویژگی‌های نیکوی او، پیش از آنکه در کربلا روایت شوند، بارها بر زبان دوست و دشمن جاری شده است.

حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فرداحمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اسوه‌ها و قهرمانان نهضت بزرگ اسلامی، هیچ گاه کم نبوده و نیستند. هر چه این اسوه‌ها کامل‌تر، متعالی‌تر، خدایی‌تر و آسمانی ‌تر باشند، راه روشن‌تری از هدایت، پاکی و ایمان در برابر جوانان قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه علی‌اکبر امام حسین(ع ) یکی از اسوه‌های جاویدان برای امروز و فرداهاست، گفت: حق طلبی، شجاعت، شرافت، محبت، هوشیاری، بخشندگی و دیگر ویژگی‌های نیکوی او، پیش از آنکه در کربلا روایت شوند، بارها بر زبان دوست و دشمن جاری شده است.
رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره ادامه داد: چنین پشتوانه بی‌نظیر و پر افتخاری، دل گرمی‌های فراوانی برای جوانان امروز پدید می‌آورد دل گرمی‌هایی که هر آزاد اندیشی را به پیروی از علی اکبر (ع) فرا می‌خواند .
وی اظهار کرد: شایستگی‌های علی اکبر(ع) به اندازه‌ای است که کینه‌توزترین دشمنان را به اقرار وامس‌دارد تا جایی که «معاویه و چند تن از نزدیکانش در مجلسی گرد هم نشسته بودند که معاویه پرسید: چه کسی شایسته‌ترین فرد برای پیشوایی مردم است؟ اطرافیان گفتند: خود شما . معاویه گفت: نه، علی بن الحسین بن علی (ع) از همه لایق تر است جد او رسول خداست او شجاعت بنی‌هاشم، سخاوت بنی‌‌امیه و زیبایی بنی‌ثقیف را به ارث برده است.»
وی بیان کرد: آنچه سعادت آدمی را رقم می‌زند، جز حقیقت نیست و حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی هر جوان حقیقت جوست.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش