استمرار حرکت انقلاب نیازمند تجهیز جوانان به نیروی تفکر است/دستاوردهای 20 ساله کانون اندیشه جوان


استمرار حرکت انقلاب نیازمند تجهیز جوانان به نیروی تفکر است/دستاوردهای 20 ساله کانون اندیشه جوان

فیاضی با بیان اینکه جوان هم علت محدثه (سبب) و هم علت مبقیه (عامل بقا) انقلاب است، گفت: پیشروی و استمرار حرکت انقلاب نیاز دارد که نسل جوان به عنوان افسران انقلاب به فکر و اندیشه تجهیز شوند و این کارویژه کانون اندیشه جوان است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، جشن بیست سالگی کانون اندیشه جوان صبح امروز (چهارشنبه، 28 فروردین ماه) با حضور رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر شبکه سه سیما، مدیرعامل موسسه تبیان و جمعی دیگر از شخصیت ها در محل این کانون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، جشن ۲۰ سالگی کانون اندیشه جوان صبح امروز(چهارشنبه، ۲۸ فروردین در محل این کانون برگزار شد.

بنابر این گزارش، «مسعود فیاضی» در این مراسم با اشاره به وجود مبارزه میان جبهه حق و باطل از زمان خلقت آدم تا ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: کانون اندیشه جوان در این مبارزه تاریخی هم طلیعه را خوب شناخته و هم استقامت ورزیده است.

رئیس هیئت مدیره کانون اندیشه جوان اضافه کرد: با توجه به آنکه انقلاب ما فکری و ایدئولوژیک است تا انقلاب هست، کانون اندیشه جوان هم حیات دارد.

وی با اشاره به تغییر روند سیاسی کشور پس از دوم خرداد ۷۶، تصریح کرد: کانون در چنین شرایطی برای پر کردن خلاءهای فکری جامعه دانشجویی و طلبگی و به طور کلی نسل جوان تاسیس شد و نقطه ثقل فعالیت خود را تفکر مخاطب و تامین مهارت هایی که دانشجویان برای نقش آفرینی نیاز داشتند، قرار داد.

فیاضی با بیان اینکه از ابتدا تا امروز اعضای جبهه انقلاب به تشکل های خاص ورود نکرده اند، گفت: ما در کانون اندیشه جوان خود را نماینده گفتمان فکری انقلاب می دانیم و حاضران در این گفتمان طیف های وسیعی را شامل می شوند و محدود و محصور نیستند.

رییس هیئت مدیره کانون اندیشه جوان در ادامه ابراز کرد: کارویژه اصلی کانون اندیشه جوان تجهیز فکری دانشجویان و طلاب و نسل جوان در گفتمان فکری انقلاب اسلامی است. باید توجه داشت نیازهای فکری این گفتمان همیشه از جنس سلبی مثل پاسخ به شهبات نیست بلکه بعد ایجابی آن هم اهمیت دارد چراکه بر اساس روانشناسی رشد، دانشجو نیاز به تعمیق و بازخوانی تفکرات خود دارد همچون شک مقدسی که شهید مطهری به آن تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه موتور محرکه انقلاب در گام دوم جوانان هستند، گفت: جوان هم علت محدثه (سبب) و هم علت مبقیه (عامل بقا) انقلاب است لذا پیشروی و استمرار حرکت انقلاب نیاز دارد که نسل جوان به عنوان افسران انقلاب به مسائل فکری تجهیز شوند.

رئیس هیئت مدیره کانون اندیشه جوان با اشاره به جدیت یافتن فضای مجازی در این کانون از سال های 79 و 80 شمسی، تاکید کرد: جوانانی در کانون فعال هستند که معیشت دغدغه دوم شان است، لذا تفکر و روحیه انقلابی در کانون محفوظ مانده است. حتی طی این 20 سال تکانه های بودجه ای طی ادوار مختلف، افولی در برنامه ها و حرکت کانون اندیشه جوان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه دست کشیدن از روحیه انقلابی نقطه افول است، گفت: کانون اندیشه جوان تا کنون 500 جلد کتاب منتشر کرده که بالغ بر 90 درصد آن بر اساس نیازسنجی، پژوهش و زمینه سازی های خود کانون بوده است. همچنین 50 استاد عضور شورای فکری کانون هستند و بین 200 تا 300 محقق هم در تولید آثار با ما همکاری می کنند.

فیاضی با اشاره به انتشار 50 عنوان کتاب مربوط به سنت طلبگی توسط این کانون، ابراز کرد: 71 عنوان کتاب در آستانه نشر و 156 عنوان هم در دست تالیف است؛ بیش از دو هزار نشست علمی تخصصی نیز طی این سال ها برگزار کرده ایم که قدرت ستاد علمی کانون را نشان می دهد.

وی با اشاره به برگزاری حلقات دانش افزایی برای تربیت نیرو خاطرنشان کرد: تا کنون 50 حلقه در این راستا تشکیل شده است؛ علاوه بر این، برگزاری همایش های فکری «آنان که می اندیشند» با محور آراء و افکار شخصیت های برجسته و تولید 100 کلیپ فکری نیز از دیگر دستاوردهای کانون اندیشه جوان طی دو دهه فعالیت فکری انقلابی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته