نجات صدها آواره سوری دیگر از اردوگاه رکبان


نجات صدها آواره سوری دیگر از اردوگاه رکبان

صدها آواره سوری که در مرز سوریه و اردن، گروگان نظامیان آمریکایی و تروریست ها بودند به مناطق خود در حمص بازگشتند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الاخباریه سوریه، شمار دیگری از آوارگان سوری که چندین سال در اردوگاه رکبان واقع در مرزهای سوریه و اردن در گروگان نظامیان آمریکایی و تروریستهای تکفیری بودند توانستند به مناطق خود در سوریه بازگردند. هفتصد آواره سوری از طریق گذرگاه مرزی جلیغم واقع در شرق حمص به مناطق خود بازگشتند.

گزارشگر الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: دهها خانواده سوری که سالها گروگان نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدوران تروریست آن ها در اردوگاه رکبان در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن بودند دیروز از طریق گذرگاه جلیغم بازگشتند. یک آواره سوری گفت: واقعا وضع بدی داشتیم. کودکان گرسنه بودند. از آموزش و پرورش خبری نبود. از نظافت خبری نبود. خیلی گرسنگی کشیدیم. یک آواره دیگر گفت: اوضاع بسیار بسیار بد بود. از بیماری و نبود تغذیه و بوی بد رنج می بردیم. همه چیز بد بود. یک زن آواره هم گفت: در خرابه ای زندگی می کردیم. از غذا و خوراک خبری نبود. از بیماری رنج می بردیم. افراد مسلح بر ما مسلط بودند. یک مرد آواره سوری گفت: تروریستها و گرسنگی و تشنگی؛ حال و روز ما در اردوگاه بود.
شمار دیگری از آوارگان از وضع بد اردوگاه رکبان به شدت ابراز ناخرسندی کردند. گزارشگر افزود: دولت سوریه شماری اتوبوس تأمین کرده بود تا آوارگان سوری را که بازگشته اند به مراکز موقت در حمص منتقل کند و سپس به مناطق خودشان که ارتش سوریه از دست تروریستها آزاد کرده است بروند.
هزاران آواره سوری در اردوگاه رکبان در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند و از وضع بد بهداشتی و کمبود غذا رنج می برند و نیروهای آمریکایی و مزدورانشان در منطقه التنف نیز آنان را گروگان گرفته اند و نمی گذارند این اردوگاه را از طریق گذرگاههای بشردوستانه ای که دو طرف سوری و روسی گشوده اند ترک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها