جشنواره مجسمه‌های نمکی باعث معرفی توانمندی‌های بومی منطقه می‌شود


جشنواره مجسمه‌های نمکی باعث معرفی توانمندی‌های بومی منطقه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ٢٨ لغایت ٣٠ فروردین جاری مرحله حضوری و اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز ۲۸ فروردین، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این اختتامیه با حضور معاون وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران و تعدادی از هنرمندان انجمن مجسمه‌سازان کشور در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه بی‌شک این اتقاق باعث معرفی توانمندی‌های بومی منطقه خواهد شد، افزود: ۱۱۸ اثر در قالب ٩٠ گروه از ۱۷ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی استان ارسال شده است که این گروه‌ها در مرحله پایانی و در بخش مسابقه این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نبی‌زاده با بیان اینکه ۱۶ گروه بومی نیز در بخش جنبی جشنواره حضور خواهند داشت، تصریح کرد: از این تعداد در نهایت ۲۵ گروه برای داوری نهایی انتخاب شده که با حضور استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور در بخش مجسمه سازی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او ادامه داد: سه داور کشوری طاهر شیخ الحکمایی، هادی عرب نرمی و محمد بهرامی طرح‌ها را در این جشنواره داوری می‌کنند که بر اساس رأی هیأت داوران طرح‌های ابوالفضل روان بخش، حدیثه رنجبر و مهدی هاشمی از خراسان جنوبی، آتنا ظهیری، احسان گرمسیری، احمد سلیمانی، امین مهرآفرین، بهزاد آقاپور نهر، رضا یوسفی، علیرضا پویایی مهر، محمد جواد جعفری، مریم ابراهیمی و مرضیه کریمی از تهران، اردشیر محراکبی از همدان، امیر حسین کولیوند از لرستان، بهمن چگنی، فاطمه زمانی کیا و پریا تاجیک از البرز، سعید محمودی از یزد، ضرغام فتحعلی زاده از آذربایجان شرقی، مجتبی دهش از کرمان، مرتضی دستجردی، هادی پیروی و مصطفی محسنی از خراسان رضوی و مرضیه دربانیان از سمنان به بخش پایانی و مرحله حضوری جشنواره راه یافته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در پایان سه گروه اول و دوم شایسته تقدیر و در بخش جنبی همه افراد مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی