قبولی دانش آموز شیروانی با مشکل حرکتی شدید در مدرسه تیزهوشان


قبولی دانش آموز شیروانی با مشکل حرکتی شدید در مدرسه تیزهوشان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از پذیرفته شدن محمدجواد صادق زاده، دانش آموز طرح تلفیقی در آزمون دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان خبر داد.

علی متقیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دانش‌آموز قبول شده در مدرسه تیزهوشان ۱۲ سال سن دارد، اضافه کرد: تا به حال دانش آموزی با این نیازهای ویژه به مدارس تیز هوشان در استان نداشتیم و قبولی دانش آموز با مشکل حرکتی شدید در این مدرسه، نشان از پشتکار بالای این دانش آموز و حمایت خانواده و مربیان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: دانش آموزانی که در مدارس استثنایی حضور دارند، دانش هوش‌بر خوبی دارند و دانش آموزانی که دارای معلولیت شنوایی، بینایی و حرکتی هستند می‌توانند با هم رقابت کنند.

متقیان با بیان اینکه ۱۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۰۰ دانش آموز تلفیقی نیز وجود دارد که در مدارس عادی در حال تحصیل هستند. طرح تلفیقی متعلق به دانش آموزانی است که هم از مدارس عادی استفاده می‌کنند و هم از مدارس استثنایی.

به گفته وی، این دانش آموز از بین ۲۰۰۰ شرکت کننده در آزمون‌های تیزهوشان با امتیار بالا در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان پذیرفته شده است و تلاش این دانش آموز قابل تحسین است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در رابطه با ساعت‌های آموزشی دانش آموزان استثنایی، افزود: هزار و ۲۰۰ ساعت در هفته کلاس‌های جبرای برای این دانش آموزان برگزار می‌شود. خدمات پیراپزشکی، توان بخشی و خدمان اینچنینی در اختیار این دانش آموزان نیز قرار می‌گیرد.

گفتنی است این دانش آموز عضو خانه شطرنج شهرستان شیروان و دارای رتبه‌های استانی در این رشته است.


به گزارش ایسنا، یک تعداد از دانش آموزان، دانش آموز استثنایی هستند اما این توان را دارند که در مدارس عادی تحصیل کنند بنابراین گاهی اوقات از امکانات مدارس استثنایی هم استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی