رتبه‌بندی شرکت و اخذ رتبه در کمترین زمان


رتبه‌بندی شرکت و اخذ رتبه در کمترین زمان

رتبه بندی یعنی تعیین صلاحیت شخص یا شرکت (حقوقی) می باشد که با توجه به استانداردهای آن انجام گرفته و صلاحیت و شایستگی را برای این افراد به دنبال می آورد. اگر...

رتبه بندی یعنی تعیین صلاحیت شخص یا شرکت (حقوقی) می باشد که با توجه به استانداردهای آن انجام گرفته و صلاحیت و شایستگی را برای این افراد به دنبال می آورد.

اگر بخواهیم رتبه بندی شرکت را تعیین کنیم باید آن را در بخش های اخذ رتبه پیمانکار، اخذ رتبه مشاور، اخذ رتبه انفورماتیک و … انجام دهیم.

رتبه‌بندی شرکت و اخذ رتبه در کمترین زمان

رتبه بندی شرکت

شرکت های پیمانکاری در جلساتی دورهم جمع شده و برای گرفتن پروژه ها از سرمایه داران به مناقصه می نشینند. بسیاری از شرکت ها در این جلسات حاضر می شوند که می توان به پیمانکار و مشاور نیز اشاره کرد و این شرکت ها زمانی می توانند پروژه ای را جذب کنند که دارای امتیاز بالا و رتبه خوبی باشند. رتبه بندی شرکت، بر اساس معیارهایی می باشد که توسط سامانه ساجات انجام می گیرد و کسب رتبه ۱ یا همان رتبه عالی شانس شرکت های پیمانکاری و مشاور را در انجام پروژه بالا خواهد برد.

شرایط لازم جهت رتبه بندی شرکت

· برای اینکه بتوانید در رتبه بندی شرکت ها در سامانه شرکت داده شوید باید یک شرکت تاسیس کنید.

· نصف اعضای هیئت مدیره شرکت شما باید دارای حداقل مدرک لیسانس باشند.

· در هیات مدیره باید یک مهندس نیز وجود داشته باشد که از یک شرکت قوی و دارای رتبه خوب بوده و همچنین ۷ سال سابقه بیمه داشته باشد.

· دو مهندس دیگر که ۳ سال سابقه بیمه نیز داشته باشد الزامی می باشد.

· مدیران شرکت نبایستی در ارگان های دولتی اشتغال داشته باشند.

· داشتن عدم سو پیشینه برای شرکت الزامی است.

انواع رتبه بندی در شرکت

· شرکت های مشاور

· پیمانکاری

· انفورماتیک

· انبوه سازی

· Epc

نکاتی در ارتباط به شرکت های پیمانکار و مشاور

کار شرکت های پیمانکاری بیشتر اجرایی می باشد و معمولاً پروژه های آن حالت ساخت و عمرانی دارد، اما شرکت های مشاور نظارت بر ساخت و ساز و برنامه ریزی را بر عهده دارد.

در رتبه بندی بین شرکت های پیمانکار و مشاور نیز اختلافاتی وجود دارد، در شرکت های پیمانکاری اخذ رتبه و نمره گرفتن بر مبنای تعداد نیروی متخصص، سابقه کاری و قدرت مالی شرکت مهم می باشد و در شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی، امکانات نرم افزاری نیز در امتیاز دهی و اخذ رتبه اهمیت زیادی دارد.

رتبه‌بندی شرکت و اخذ رتبه در کمترین زمان

اخذ رتبه مشاور

مشاورین از نظر توانایی و صلاحیت در انجام کارها مانند مطالعه، طراحی و نظارت کردن رتبه ای را می گیرند، که به اخذ رتبه مشاور معروف است. مشاوران با گرفتن امتیاز و قرار گرفتن در رتبه خوب نشان خواهند داد که صلاحیت لازم را دارند و می توانند به عنوان مشاور در انجام کارها خدمات خوبی را ارائه نمایند. با توجه به توان فنی مهندسی و نرم افزاری مشاوران به آنها رتبه ای بین ۱ تا ۳ داده می شود. داشتن رتبه ۱ یعنی بهترین حالت ممکن و رتبه ۳ یعنی بدترین حالت ممکن است. تمامی امورات مربوط به اخذ رتبه، تمدید و ارتقای آن توسط معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری می باشد.

اخذ رتبه مشاور در رشته های مختلفی صورت می گیرد مانند رشته معماری، مهندسی آب و فاضلاب، نفت و گاز، صنایع، معدن و...

مزایای اخذ رتبه مشاور

اخذ رتبه مشاور برای شرکت شما می تواند اعتبار زیادی بیاورد. اگر رتبه شما بهتر باشد مشتریان زیادی را به سمت شرکت خود جذب خواهید نمود. چون مشتریان به دنبال مشاوران توانا می باشند و اخذ رتبه خوب یعنی حس اعتماد مشتریان به مشاوران و بیانگر توانایی آنها می باشد.

اخذ رتبه مشاور غیر از جذب مشتری دارای مزایای زیادی می باشد:

· یکی دیگر از مزیت های اخذ رتبه این است که شرکت ها می توانند با نهاد های دولتی قرارداد امضا کنند.

· سرمایه گذاران برای انجام پروژه های خود به دنبال شرکتهایی هستند که رتبه آنها عالی باشد که در واقع همان رتبه مشاوران آن شرکت است.

· برای مناقصات دولتی اخذ رتبه مشاور الزامی می باشد.

شرایط لازم برای رتبه بندی متقاضیان حقیقی و حقوقی

مشاوران در شرکت به دو دسته مشاوران حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. اشخاص حقیقی و حقوقی برای گرفتن گرید و اخذ آن باید شرایطی را داشته باشند، اشخاص حقیقی باید اولاً تبعه ایران و عضو سازمان استان باشند، و شرایط دیگری که برای آنها وجود دارد عبارتند از داشتن کارت پایان خدمت، عدم سو پیشینه، عدم اشتغال در شرکت های دیگر پیمانکاری که از جمله شرایطی است که اشخاص حقیقی با مدرک حداقل لیسانس باید داشته باشند.

اشخاص حقوقی باید ثبت قانونی در اداره ثبت شرکتها داشته باشند. افراد نباید عضو شرکت های پیمانکاری دیگر و همچنین عضو سازمان استانی باشند و موجب رد صلاحیت آنها خواهد شد. مدیران شرکت نیز نبایستی در ارگان های دولتی مشغول به کار باشند.

رتبه‌بندی شرکت و اخذ رتبه در کمترین زمان

اخذ رتبه پیمانکار

اخذ رتبه پیمانکاری نیز مانند اخذ رتبه مشاور دارای اهمیت زیادی می باشد و نقطه آغاز جذب سرمایه و پروژه توسط پیمانکاران و شرکتهای پیمانکاری می باشد. پس اگر می خواهید پیمانکار شوید حتماً برای اخذ رتبه پیمانکاری به سرعت اقدام کنید که با این کار سریعاً می توانید فعالیت خود را با پول بیشتری انجام دهید. سامانه ساجات برای پیمانکاران رتبه ای بین ۱ تا ۵ را در نظر می گیرد، و بسته به اینکه دارای امکانات کافی و نیروهای فنی خوب و مطلوبی باشید می توانید رتبه بهتری را بگیرید و در صورتی که فقط معیارهای لازم را داشته باشید رتبه شما کف رتبه یعنی ۵ خواهد بود که پایین ترین نمره می باشد.

پس سعی کنید شرکت پیمانکاری که تازه بوجود آورده اید، تعداد افراد فنی شما بیشتر باشد که با این کار امتیاز بالاتر و رتبه کمتری را خواهید گرفت. و همانطور که میدانید اخذ رتبه پیمانکاری خوب نشانگر کیفیت بالای گروه شما بوده و سرمایه گذاران با توجه به رتبه خوب گروه با شما قرارداد امضا نموده و پروژه های خود را به شما خواهند داد.

نتیجه گیری: در این رپورتاژ سعی شده است در مورد رتبه بندی شرکت ها و همچنین شرایط لازم و عمومی برای اخذ رتبه مشاور و رتبه پیمانکار مختصرا نکاتی که لازم الاجرا می باشد را بیان کنیم و آنچه باعث پیشرفت شرکت می شود اخذ رتبه خوب و داشتن شرایط کامل براساس سامانه ساجات می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان