کاشت ریش و سبیل با چه روش هایی انجام می شود و چه عوارضی دارد؟


کم مویی در قسمت هایی از بدن به ویژه صورت ، کم پشت بودن یا نداشتن ریش و سبیل برای مردان که ریش را به عنوان یک نماد مردانگی تلقی می کنند ناراحت کننده و استرس زاست.

کم مویی در قسمت هایی از بدن به ویژه صورت ، کم پشت بودن یا نداشتن ریش و سبیل برای مردان که ریش را به عنوان یک نماد مردانگی تلقی می کنند ناراحت کننده و استرس زاست.

در این قسمت ما به بررسی روش های مختف کاشت سبیل و ریش می پردازیم.

یا روش نواریFUT۱) روش

به یکی از روش های کاشت ریش و سبیل گفته می شود که با بیهوشی موضعی همراه است. در این روش پس از مشخص کردن محل اهدایی در سر، یک نوار از نقطه ی مشخص شده برداشت می شود و به گرافت های کوچک تقسیم می شود. هر گرافت شامل یک تا چهار تار مو همراه با پیاز آن هاست که در ناحیه مورد نظر صورت قرار گرفته و شروع به رشد مو می کند.

عوارض این روش:

شکل گیری و به جا ماندن اسکار در پشت سر

اسکار برآمدگی های قرمز رنگ که در هرجایی از پوست که برشی ایجاد شده و یا زخم است تشکیل می شوند.

درد و ورم کردن صورت

اختلال در رشد منظم موها

طولانی بودن دوره ی نقاهت ، ترمیم زخم و بخیه ها

(۲ روش FUE

در این روش برخلاف روش قبل چند زخم دایره ای شکل کوچک در نواحی مختلف سر ایجاد شده و گرافت های کمتر و با کیفیت تری برداشت می شود. از مزایای این روش به نسبت روش قبل می توان به طبیعی بودن کاشت ،مشخص نبودن جای زخم و بخیه، ترمیم سریع زخم ها ، شکل نگرفتن اسکار و کوتاه بودن دوره ی نقاهت اشاره کرد.

۳) روش SUT

این روش به عنوان جدیدترین و کارآمدترین روش کاشت مو، ریش، مژه و ابرو شرایط مناسب تری را برای متقاضیان کاشت فراهم کرده است.در این روش تمامی مراحل با دستگاه مخصوص و بدون دخالت مستقیم پزشک صورت می گیرد.از مزایای استفاده از دستگاه می توان به کاهش خطر آسیب به گرافت ها و برداشت گرافت های سالم تر،قابلیت پیوند مو های بلند،طبیعی بودن کاشت و کاهش عوارض ناشی از جراحی،درد و خونریزی اشاره کرد.همچنین در این روش مشاهده ی نتیجه پیوند بلافاصله بعد از طی شدن مراحل امکان پذیر است.

عوارض ناشی از کاشت ریش

پس از انجام عمل پیوند در صورت رعایت کردن دستورات پزشک این عوارض به حداقل می رسد؛ اما بضی مشکلات اجتناب ناپذیرند و احتمال وقوع آن ها وجود دارد از جمله:

۱)عدم شباهت کامل موی برداشت شده از ناحیه ی اهدایی با موهای صورت

۲)عفونت در ناحیه ی کاشت

۳) درد ورم کردن صورت

۴)تراکم نامناسب موهای کاشته شده

۵)قرمزی صورت و سفت شدن پوست

۶)خارش و سوزش

۷)بروز جوش های چرکی و یا زخم در ناحیه ی پیوندی یا اهدایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه