دارو و لوازم شخصی در سفر


ازجمله وسایل مهم که هر گردشگری باید به همراه داشته باشد داروها و لوازم بهداشتی شخصی است. داروهایی که به همراه تیم سرپرستی آورده می شود اغلب لوازم کیف کمک های اولیه است و داروهای خاص در آن موجود نیست، به همین جهت گردشگران همیشه باید کلیه داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند.

ازجمله وسایل مهم که هر گردشگری باید به همراه داشته باشد داروها و لوازم بهداشتی شخصی است. داروهایی که به همراه تیم سرپرستی آورده می‌شود اغلب لوازم کیف کمک‌های اولیه است و داروهای خاص در آن موجود نیست، به همین جهت گردشگران همیشه باید کلیه داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند.

دارو و لوازم بهداشتی شخصی

داروها و لوازم بهداشتی شخصی از جمله مواردی هستند که اهمیت بسیار زیادی در مسافرت‌ها دارند. همواره به خاطر داشته باشید که اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما آن‌ها را به حد لازم به همراه داشته باشید. در غیر این صورت سعی کنید مقداری از داروهای عمومی مثل مسکن‌ها، قرص‌های سرماخوردگی، ضد حساسیت، ضد اسهال، ضد تهوع، آنتی‌بیوتیک، پودر ORS، ماده ضدعفونی ‌کننده مثل بتادین و مواردی را که بدون تجویز پزشک می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید به همراه داشته باشید. هر آنچه باید در مورد این داروها را بدانید در مطلب «چه داروهایی را موقع سفر با خودمان ببریم؟» بخوانید.

اهمیت دارو در سفرهای خارجی

همراه داشتن دارو در سفرهای خارجی اهمیتی چند برابر پیدا می‌کند. چراکه نام داروها ممکن است در کشورهای مختلف متغیر باشد و برای پیدا کردن داروی موردنظر خود با مشکل مواجه شوید. هم‌چنین برخی داروهای مسکن و عمومی نیز در کشورهای دیگر نیاز به تجویز پزشک دارند. بنابراین به همراه داشتن دارو در این سفرها بسیار حائز اهمیت است. در سفرهای خارجی حتما داروهای عمومی و شخصی خود را به حدنیاز به همراه داشته باشید. ممکن است این سوال برای‌تان پیش آید که همراه داشتن داروی خاص در کشور مقصد برای شما مشکل ایجاد می‌کند یا نه. در این خصوص می‌توانید از سفارتخانه کشور مقصد خود در ایران اطلاع کسب کنید.


دارو و لوازم شخصی در سفر

جلوگیری از حوادت غیر قابل پیشبینی

ضمناً تعدادی چسب زخم، گاز استریل، باند و وسایلی که می‌تواند در آسیب دیدگی‌های کوچک به کمک‌تان بیاید را نیز به فهرست‌تان اضافه کنید. به همراه داشتن حشره‌کش‌های خانگی و یا پماد دافع حشرات به‌منظور جلوگیری از گزیدگی می‌تواند مفید باشید. اگر در اعضای تیم مسافرتی شما بچه‌های کوچک هم حضور دارند همراه داشتن شیر خشک اضافی، شربت‌های تب بر، قطره و یا شربت مولتی‌ویتامین و دیگر داروهای متناسب الزام به نظر می‌رسد.

نگهداری از داروها هنگام سفر

قبل از سفر، نحوه نگهداری داروها را از دکتر داروساز سؤال کنید. داروهای‌تان را در جاهایی از اتومبیل که در معرض نور خورشید قرار دارند نگذارید و یادتان باشد که حتما تاریخ انقضای داروهای‌تان را که بر روی آن‌ها قید شده چک کنید. اگر جعبه اصلی داروها را دور انداخته‌اید، تاریخ را از روی بدنه آن چک کنید. (مثلاً تاریخ انقضاء پمادها و کرم‌های موضعی روی انتهای تیوپ پماد حک‌شده است.)

دارو و لوازم شخصی در سفر

به‌طورکلی می‌توانید شماره تلفن مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از راهنمایی کارشناسان آن مراکز استفاده کنید.

تذکر: هرگز داروها را بدون تجویز پزشک و خودسرانه مصرف نکنید.

لوازم شخصی موردنیاز سفر

شامل مسواک، حوله، خمیردندان، کرم ضد آفتاب، پمادهای لب و دست، دستمال مرطوب یا ژل‌های شستشو و شوینده‌های سبک است.

ظروف شخی

تا جایی که می‌توانید از ظروفی استفاده کنید که به طبیعت آسیب نمی‌رساند. استفاده زیاد از ظرف‌های یک‌بارمصرف و رها کردن آن‌ها در طبیعت خسارات زیادی را به محیط‌ زیست وارد می‌کند. در مطلب «آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر» بیشتر بخوانید.

برای اطلاع از دیگر لوازم سفر مطالب زیر را بخوانید:

وسایل موردنیاز گمپینگ یک شبه عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌ دارد؟ چه چیزی به سفر ببرم؟ انتخاب زیرانداز مناسب سفر چطور صندل مناسب طبیعت‌گردی بخریم؟

منبع: مجله‌ی پرتو ملت



1398/01/28 | کد مطلب: 2507
برچسب‌ها: نکات سفر
دارو و لوازم شخصی در سفر
دارو و لوازم شخصی در سفر حامد احمدی
دارو و لوازم شخصی در سفر

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق