به گزارش افکارنیوز،

رسول کربکندی درباره نقش ذوب آهن در تعیین قهرمان لیگ با توجه به دو بازی این تیم با پرسپولیس و تراکتورسازی، اظهار کرد: از نظر من لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن را نجات داد. اعتماد به نفس و روحیه از دست رفته خود را با نتایج‌شان در لیگ قهرمانان آسیا دوباره به دست آوردند و به لیگ برگشتند. آن‌ها هفته‌ها است که نباخته‌اند و خودشان را از انتهای جدول جدا کرده‌اند. دیدار ذوب آهن و پرسپولیس برای هر دو تیم و هم‌چنین دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی حائز اهمیت است. ذوب آهن در خانه بازی می‌کند. پرسپولیس هم مقابل سایپا خیلی خوب کار نکرد و می‌توانست برنده آن بازی هم نباشد. در چند هفته آینده استرس و حساسیت عجیبی به لیگ اضافه می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به این که همه بازی‌های سختی پیش رو دارند و تیم‌های بالای جدول مصاف‌های رو در رو دارند، فکر می‌کنم در هفته‌های آینده بازی‌های حساسی را شاهد باشیم و افرادی که تعصب خاصی روی این تیم‌ها ندارند قطعاً لذت خواهند برد. پرسپولیس اگر بتواند ذوب آهن را شکست دهد، مسیرش برای قهرمانی هموار می‌شود. ذوب آهن هم کاری به رقیبان دیگر ندارد و برای خودش بازی می‌کند. کادر فنی ذوب‌آهن هم برای ماندن در تیم و بهتر کردن شرایط ذوب آهن تلاش می‌کند و ممکن است از این تلاش عده‌ای دیگر هم نفع ببرند.

کربکندی درباره تراکتورسازی هم، بیان کرد: کار تراکتورسازی با باخت مقابل سپیدرود در رشت گره خورد. تراکتورسازی تیمی بود که مسیر هموارتری را نسبت به دیگر مدعیان داشت اما با شکست برابر سپیدرود کار خودش را خیلی مشکل کرد. این نشان دهنده این است که هنوز آن صلابت قهرمانی را ندارد. هفته گذشته هم همه تیم‌ها به نفع پرسپولیس کار کردند. اواسط فصل هم تیم‌ها در برخی از هفته‌ها به نفع سپاهان کار می‌کردند. یعنی این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. با این که پرسپولیس پنج امتیاز از تیم دوم فاصله گرفته است هنوز هیچ حاشیه امنیتی ندارد. با توجه به این که با تراکتورسازی و سپاهان هم بازی دارد. هر کسی که بتواند این بازی‌های رو در رو را ببرد در مسیر قهرمانی جلو می‌افتد. پرسپولیس اگر مقابل ذوب‌آهن برنده شود سپاهان و تراکتورسازی نتیجه نگیرند پرسپولیس خیلی به قهرمانی نزدیک می‌شود. البته انتظارات نسبت به پرسپولیس فراتر از بازی است که مقابل سایپا انجام داد. در نیم فصل اول با وجود این که پرسپولیس چند نفر از بازیکنان حال حاضر خود را در اختیار نداشت، یکدلی و از جان گذشتگی در این تیم بیش‌تر دیده می‌شد اما با حضور بازیکنان جدید انگار خیال‌شان راحت‌تر شد و به همین دلیل امتیازات بیش‌تری از دست دادند.

وی در پاسخ به این سوال که شانس کدام تیم برای رسیدن به قهرمانی با توجه به بازی‌های باقی مانده بیشتر است؟ توضیح داد: استقلال یک زمانی خیلی امیدوارانه کار می‌کند و یک وقت‌هایی هم معمولی بازی می‌کند و امتیازات بدی را از دست می‌دهد. شانس قهرمانی سه تیم پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی از دیگر تیم‌ها بیش‌تر است. حتی می‌توانم بگویم که سپاهان و پرسپولیس از تراکتورسازی شانس بیش‌تری دارند.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه درباره این که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفته است که عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی نداریم و حتی ممکن است سرمربی تیم ملی یک هفته باقی مانده به بازی‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی انتخاب شود، گفت‌: این تفکر اصلاً درست نیست. وقتی کار بدون مطالعه انجام شود این مسائل اتفاق می‌افتد. چگونه می‌شود یک مربی خارجی به ایران بیاید و یک هفته باقی‌ مانده به مسابقات هدایت تیم را در دست بگیرد. این تفکر اصلاً حرفه‌ای نیست و ما نباید بهانه به دست مربی که می‌خواهیم بیاوریم بدهیم. ما بعد از کارلوس کی‌روش مشکلات زیادی داریم. او یکسری جنگ‌ها کرد و مسائلی را هم حل کرد و یکسری نگرانی‌ها را از بین برده بود. کاری به این که با تیم‌ ملی نتیجه‌ گرفت یا خیر ندارم. موضوع سر این است که زمان حضور او یکسری مسائل روتین شده بود. پای برنامه‌هایش می‌ایستاد.

او اضافه کرد: ما برای جانشینی کی‌روش یک مربی با قدرت می‌خواهیم. کسی که شخصیتش را تحت تأثیر قرار بدهد تا بازیکن سالاری و مسائلی که کی‌روش آن‌ها را حل کرد دوباره به فوتبال ما باز نگردد. خیلی‌ها عیب کی‌روش را می‌گویند اما من حسن او را می گویم. او بازیکن سالاری و هرج و مرج را از بین برد. کی‌روش با فدا کردن دو، سه بازیکن میخش را کوبید. بعد از چند ماه از رفتن کارلوس کی‌روش هیچ مصاحبه‌ای علیه او منتشر نمی‌شود. این‌ها از ویژگی‌های مثبت او بود. مربی بعدی تیم ملی باید کسی باشد که همان قدرت و جذبه را داشته باشد. البته فدراسیون باید قراردادی ببندد که زیر سلطه مربی نباشد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال مربی را انتخاب کرده است و دارد در لفافه عمل می‌کند. امیدوارم گزینه‌ای را انتخاب کنند که نخواهند مانند کرانچار کنار بگذارند. این‌ها همه از بی تدبیری و کار کارشناسی نشده است.