به دنبال احیای قبه سبز (اولین دانشگاه جنوبشرق کشور) هستیم


به دنبال احیای قبه سبز (اولین دانشگاه جنوبشرق کشور) هستیم

استاندار کرمان گفت: قبه سبز 780 سال پیش در کرمان به عنوان مرکز علمی و اولین دانشگاه جنوب شرق کشور توسط ترکان خاتون تنها زن حاکم کرمان تاسیس شد که در همین راستا به دنبال احیای این بنا هستیم و مکاتباتی با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده اما علی رغم پیگیری‌ها و دستور شفاهی دکتر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به دکتر منظری توکلی رییس...

به گزارش ایسنا، دکتر "محمدجواد فدایی" پیش از ظهر امروز 28 فروردین‌ماه در دومین همایش بین‌المللی ابن هیثم و نور با حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: برگزاری همایش‌ها در رشته‌های علمی همراه با دانشمندان ایرانی یا مسلمان نشان از توجه زیاد به ظرفیت علمی جامعه ایرانی و اسلامی در گذشته است و اکنون نیز می‌توانیم چنین دانشمندانی را در حال حاضر در ایران و جهان اسلام مشاهده کنیم.

وی بیان کرد: انتظار ما از این همایش‌ها این است که دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم سوق پیدا کنند اما متاسفانه دانشگاه‌های ما در نسل دوم مانده‌اند.

استاندار کرمان اظهار کرد: در دانشگاه‌های نسل اول به تولید مدرک؛ در دانشگاه نسل دوم به تولید مقاله و در دانشگاه نسل سوم که براساس فناور محور بوده به دنبال کارآفرین بوده که حسن این دانشگاه‌ها در این است که فارغ‌التحصیل این نوع دانشگاه‌ها بیکار نبوده و اگر چنین باشد آن دانشگاه، دانشگاه مطلوبی نیست و همچنین پژوهشی که در این دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد اگر منجر به صنعت نشود مطلوب نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه نسل چهارم به تولید رفاه می‌پردازد و خیلی از دانشگاه‌های جهان از نوع دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند لذا بایستی دانشگاه‌های کشور را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم سوق دهیم و برگزاری چنین همایش هایی نیز باید در همین راستا باشد.

استاندار کرمان گفت: قبه سبز 780 سال پیش در کرمان به عنوان مرکز علمی و اولین دانشگاه جنوب شرق کشور توسط ترکان خاتون تنها زن حاکم کرمان تاسیس شد که در همین راستا به دنبال احیای این بنا هستیم و مکاتباتی با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده اما علی رغم پیگیری‌ها و دستور شفاهی دکتر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به دکتر منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد کرمان هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی