استاد اشراقی نقش تعیین کننده ای در شناخت هویت ایرانی دارد


استاد اشراقی نقش تعیین کننده ای در شناخت هویت ایرانی دارد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: استادانی چون احسان اشراقی با مطالعات و تالیفات تاریخی خود، نقش تعیین کننده ای در شناخت هویت ایرانی داشته اند و باید قدردان تلاش های آنها باشیم.

به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین که بخشی از آن ویژه تجلیل از چند دهه خدمات دکتر احسان اشراقی استاد قزوینی تاریخ بود، افزود: باید همواره قدردان خدمات استادان برجسته و نخبگان علمی جامعه باشیم و در افتخار و تجلیل از داشته ها به ویژه سرمایه های انسانی تمام تلاش خود را به کار بندیم.
وی اضافه کرد: استاد اشراقی صرف نظر از تبحر و دانش در تاریخ به عنوان شخصیتی اخلاقی، دلسوز و با وقار شناخته می شوند که به پرورش و تربیت دانشمندان زیادی پرداخته است و باید از همین منظر مورد تجلیل قرار گیرند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: علت ظهور همه تمدن های بشری پرسش هایی است که در طول تاریخ در ذهن بشر شکل گرفته و تداوم آن نیز منوط به همین پرسش ها بوده است.
وی با بیان اینکه پرسش از هویت از مهمترین پرسش های بشری است، گفت: پاسخ به این پرسش در تاریخ نهفته است و استادانی چون احسان اشراقی باید بگویند که هزاران سال پیش در این سرزمین چه اتفاقی افتاده است.
استاندار با تاکید بر ضروری بودن شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: در شرایط کنونی پاسخ به هویت، نیاز اساسی جامعه است و با فرهنگ و تمدن غنی ایران می توان در پدیده جهانی شدن با دنیا رقابت کرد.
زاهدی افزود: در صورت شناخت نداشتن از گذشته و چرایی شکل گیری و وقوع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نمی توانیم به هویت خود دست یابیم و بر گذشته پر افتخار خود آگاهی و علم داشته باشیم.
7388*6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر