18 هزار نفر بر اثر سیل در لرستان شغل خود را از دست دادند


18 هزار نفر بر اثر سیل در لرستان شغل خود را از دست دادند

18 هزار نفر بر اثر سیل در لرستان شغل خود را از دست دادند مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود 18 هزار نفر بر اثر آسیب های ناشی از سیل در مناطق سیل زده استان ، شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در جلسه شورای هماهنگی مشترک بین استان همدان و لرستان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: بخش عمده ای از اشتغال استان بر اثر آسیب های ناشی از سیل از بین رفته بطوریکه تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از ۶ هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

به گفته وی در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و ۳۳۵ واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد ۸۵ واحد صنعتی آسیب دیدند.

آشتاب همچنین گفت:تاکنون ۷۶ هزار قلم کمک از سراسر کشور و بخصوص استان همدان برای کمک به زلزله زده های استان رسیده که بخشی از این کمک ها تحویل داده شده و بخشی نیز در حال بسته بندی و ارسال است.

آسیب ۱۲۰۰ روستا در مناطق سیل زده

وی تصریح کرد: اکنون نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده تامین شده و مردم نیازهای جدیدی دارند که از جمله این وسایل شامل وسایل منزل، وسایل آشپزخانه و پخت و پز، سیستم های خنک کننده شامل پنکه و کولر، البسه، فرش، موکت، زیرانداز، گلیم است.

آشتاب گفت: بیش از یکهزارو ۲۰۰ روستا در مناطق سیل زده دچار آسیب های جدی شده اند.


اداره کل کار همدان آمادگی کامل در کمک به مناطق سیل زده را دارد

احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: این استان از آمادگی کامل برخوردار است و با همکاری لرستان، بیشترین کمک و مشارکت در تامین نیازهای مردم مناطق سیل زده را دارد.

وی در جلسه شورای هماهنگی مشترک بین لرستان و همدان اظهار داشت: دستگاه ها و بخش های مختلف زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی می توانند بطور شفاف نیازمندی های خود را در کمک به مناطق سیل زده عنوان کنند تا با همکاری دستگاه متناظر با آن در همدان نسبت به تامین آنها اقدام شود.

توصیفیان با تاکید بر تداوم کمک ها در مناطق سیل زده لرستان گفت: بعد از هر حادثه ای در زمان طلایی ایتدای وقوع آن حادثه که مردم بیشترین احساسات و تمایل به مشارکت و رفع مشکلات مردم آسیب دیده را دارند باید نهایت استفاده را داشت.

وی افزود: در این شرایط باید ارزیابی از نیازهای مردم در بخش های مختلف داشت و آن نیازهای اساسی که مورد مطالبه مردم است را جمع بندی و بطور شفاف عنوان کرد.

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

46

کد خبر 1250931

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر