کمک بیش از 2 میلیارد تومانی کردستانی‌ها به نیازمندان


گروه اجتماعی ــ معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از کمک 2 میلیارد و 300 میلیون تومانی مردم این استان در سال گذشته، از طریق صدقه به نیازمندان خبر داد.

کمک بیش از 2 میلیارد تومانی کردستانی‌ها به نیازمندان

هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان در سال گذشته، 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق صدقه به نیازمندان کمک کردند، اظهار کرد: جمع‌آوری صدقه از سوی این نهاد با هدف کمک به تأمین بخشی از نیازهای مددجویان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد صدقه جمع‌آوری شده برای نیازمندان همان محل و شهرستان که پرداخت شده هزینه می‌شود، افزود: بیشترین مبلغ صدقه به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و به میزان ۵۸ درصد در بخش حمایت و سلامت نیازمندان و در سر فصل‌های جهیزیه و کمک به ازدواج، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام ضروری، کمک موردی، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، تأمین لوازم ضروری زندگی و کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان نیازمند بود.
رحیمی بیان کرد: ۲۱ درصد از صدقه و به مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان نیز در بخش مسکن محرومان و برای کمک به ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل منازل مسکونی نیازمندان شهری و روستایی هزینه شد.
وی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی، تحصیلی و اردویی مددجویان نیز ۲۴۰ میلیون تومان و به میزان ۱۱ درصد از محل صدقات جمع‌آوری شده در سال ۹۷ هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: ۱۰ درصد از صدقات مردمی و به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق تعامل و همکاری با موسسات خیریه برای امور نیازمندان این استان صرف شده است.
وی با بیان اینکه جایگزین کردن و استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی در پرداخت صدقات با هدف تسهیل، تسریع و افزایش امنیت در پرداخت، یکی از برنامه‌‌های جدید این نهاد است، یادآور شد: پرداخت صدقات از طریق کد # ۸۷*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ از روش‌های الکترونیکی پرداخت صدقات از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان