نرخ تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی سه ونیم درصد است


نرخ تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی سه ونیم درصد است

به گزارش ایرنا، علیرضا صالح عصر سه شنبه در آیین پایانی سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان با بیان اینکه نرخ تسهیلات ارزی بخش نفت و گاز با سایر بخش ها...

به گزارش ایرنا، علیرضا صالح عصر سه شنبه در آیین پایانی سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان با بیان اینکه نرخ تسهیلات ارزی بخش نفت و گاز با سایر بخش ها متفاوت و 6 درصد است، اظهار داشت: 80 درصد منابع صندوق باید برای بخش خصوصی واقعی استفاده شود که این در اساسنامه ذکر شده است.
وی ادامه داد: همچنین براساس اساسنامه استفاده دولت از تسهیلات صندوق توسعه ملی ممنوع است و نهادهای عمومی تنها می توانند تا 20 درصد منابع صندوق استفاده کنند.
عضو هیأت عامل و قائم مقام رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی اضافه کرد: اعتبار خریدار ظرفیت دیگری است که می توان برای تامین منابع مالی استفاده کرد.
صالح گفت: در این روش اگر سرمایه گذاری یا صادر کننده ای در کشورهای دیگر بازاریابی کند صندوق توسعه ملی می تواند پول در اختیار شرکت یا کشور خارجی طرف قرارداد بگذارد که در این روش آن شرکت و کشور خارجی بدهکار می شود.
وی با بیان اینکه برای هرمزگان در برنامه سوم توسعه دارای جایگاه خاصی لحاظ شده بود، افزود: این به دلیل داشتن ظرفیت دریا و سواحل مکران و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری بود.
عضو هیأت عامل و قائم مقام رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری هایی که در این استان انجام می شود باید رویکرد صادراتی داشته باشد.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.
این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.
در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود.
مراسم پایانی و دومین روز سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان نیز امروز سه شنبه در هتل هرمز برگزار شد.
3219 /6048
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو