توتو ولف: فراری در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم است


فرمول یک ایران – توتو ولف، مدیر مرسدس، می‌گوید با اینکه دلیل استفاده و سودمندی دستور تیمی فراری در چین را می‌داند، باید به فراری هشدار دهد که در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم هستند. فراری رکورد صد در صدی استفاده از دستور تیمی در فصل جاری را با دادن یک دستور تیمی دیگر در چین حفظ کرد. در اوایل مسابقه به چارلز لکلرک در رادیو تیمی گفته شد که اجازه...

فرمول یک ایران – توتو ولف، مدیر مرسدس، می‌گوید با اینکه دلیل استفاده و سودمندی دستور تیمی فراری در چین را می‌داند، باید به فراری هشدار دهد که در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم هستند.

فراری رکورد صد در صدی استفاده از دستور تیمی در فصل جاری را با دادن یک دستور تیمی دیگر در چین حفظ کرد. در اوایل مسابقه به چارلز لکلرک در رادیو تیمی گفته شد که اجازه عبور به سباستین فتل را بدهد. فتل بعد از جابجا شدن با لکلرک از او سریع‌تر بود اما نه به قدری که بتواند فشاری به رانندگان مرسدس بیاورد.

در نهایت مرسدس برای سومین بار متوالی در این فصل 1-2 کرد تا هزارمین گرندپری تاریخ فرمول یک با برتری لوئیس همیلتون و مرسدس پایان یابد. اما در طرف دیگر و در گاراژ مارانلویی ها این دستور تیمی باعث شد تا سومی و چهارمی بالقوه‌ی آن‌ها به کسب رده‌ی سوم برای فتل و پنجم شدن لکلرک بیانجامد.

ولف در این باره گفت:

البته که چنین شرایطی حساس و پیچیده است، به دلیل اینکه شما می‌خواهید که ماشین سریع‌تر را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به رقبای خود حمله کنید.

در آن لحظه از مسابقه سباستین گفت که او سریع‌تر از لکلرک است و فراری جای این دو را عوض کرد. تا حدودی آن تصمیم را درک می کنم.

با این اوصاف وقتی شما اقدام به انجام چنین کارهایی می‌کنید، شرایط بسیار پیچیده خواهد شد، به این دلیل شما دارید سابقه‌ای از خود در این مورد به جای می‌گذارید و در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم هستید. ممکن است به این بیانجامد که مجبور باشید در هر مسابقه از چنین دستوری استفاده کنید چون ماشین پشت سری می‌گوید “من می‌توانم سریع‌تر [از او] باشم”.

توتو ولف: فراری در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم استتوتو ولف: فراری در حال باز کردن یک قوطی پر از کرم است لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – چین 2019

مرسدس نیز در اواخر فصل 2018 از تاکتیک مشابهی در نبرد بین لوئیس همیلتون و والتری بوتاس استفاده کرد، اما ولف برای ابراز همدردی بیشتر با این شرایط یادآور روزهای همیلتون و روزبرگ شد. ولف ادامه داد:

شرایط آسانی نیست. ما هم این شرایط را با لوئیس و نیکو تجربه کردیم، و سپس همین شرایط را با والتری و لوئیس داشتیم.

همین امروز نیز به دلیل اینکه این دو به یکدیگر بیش از حد فشار می‌آوردند این مشکل را داشتیم و در این شرایط ریسک تمام نکردن مسابقه وجود دارد.

پس فراری در داشتن این مشکل تنها نیست. هر تیمی که دو راننده‌ی درجه یک داشته باشد با این موضوع برخورد خواهد کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت