اقدام شهرداری تهران برای بازگشایی جاده بستان


اقدام شهرداری تهران برای بازگشایی جاده بستان

مسئول تیم اعزامی شهرداری تهران در روستای سابله دشت آزادگان از اقدام شهرداری برای بازگشایی جاده سوسنگرد به بستان و خروج بیش از 4000 هکتار از اراضی ساکنان این منطقه از زیر آب خبر داد.

اقدام شهرداری تهران برای بازگشایی جاده بستان

به گزارش فانوس، حسین مرادی اظهارکرد: همزمان با جاری شدن حجم زیاد آب در رودخانه‌های استان خوزستان، شاهد طغیان رودخانه سابله که از انشعابات رود کرخه است در روستایی به همین نام بودیم، طغیان این رود سبب شد تا ۱۰۰ متر از جاده خاکی روستایی که به نوعی مسیر ارتباطی چندین روستا بود و از آن مهمتر در نقش سیل‌بند نیز مانع از انحراف آب سابله می‌شد بشکند.

وی با بیان این که با شکسته شدن سیل‌بند بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از مسیر انحرافی وارد بیش از ۴۰۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این منطقه شد گفت: حدود یک هفته است که عوامل شهرداری تهران در این منطقه حاضر شده و عملیات خود برای ترمیم این جاده و سیل‌بند را آغاز کرده‌اند.

مسیول تیم عمرانی اعزامی شهرداری تهران در روستای سابله با بیان اینکه در پی شکسته شدن این سیل‌بند حدود ۲۰ روستا در محاصره آب قرار گرفته بود، گفت: پنج روستا نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با بستن این سیل‌بند از زیر آب خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ نیروی شهرداری تهران در این محل فعالند، گفت: بیش از ۲۰ کامیون، چهار دستگاه لودر، بیل مکانیکی و دو دستگاه جرثقیل که از تهران به این منطقه آمده در حال عملیات است تا مسیر بازگشایی شود و تا امشب عملیات انسداد مسیر انحرافی و ترمیم جاده به پایان می‌رسد.

به گفته مرادی با ترمیم این مسیر آب جاری شده در سطح جاده سوسنگرد بستان جمع آوری شده و مزارع ساکنان و اهالی این منطقه از زیر آب خارج می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور