کارگروه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در میاندوآب تشکیل شد


کارگروه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در میاندوآب تشکیل شد

مهاباد - ایرنا - کارگروه ویژه ای به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی جهت جلوگیری و نظارت دقیق بر ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی در میاندوآب تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار میاندوآب روز سه شنبه در جلسه تشکیل این کارگروه ضمن تاکید بر مقابله قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهر و محدوده های روستایی و حفظ حریم روستاها، گفت: با تشکیل این کارگروه تمامی تغییر کاربری های خارج از محدوده شهرها و روستاها به طور مستمر توسط نمایندگان بخشداران، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن رصد و به فرمانداری منعکس می شود تا از طریق مبادی قانونی پیگیری و در صورت لزوم برخورد شود.
مهدی قهرمانی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان نیز بر حسب وظایف قانونی خود مکلف است عملکرد دهیاران در اجرای طرح هادی و رعایت ضوابط و مقررات این طرح را ارزیابی و گزارش کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مستلزم همکاری تنگاتنگ دادستانی و فرماندهی انتظامی است، افزود: از بخشداران نیز انتظار می رود در حوزه مسوولیت خود ضمن اجرای دستورالعمل های قانونی و نظارت دقیق بر ساخت و سازها، نسبت به صدور پروانه های ساختمانی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق روستایی به معضل مهمی تبدیل شده است که در مواقع بحرانی همچون جاری شدن سیل زندگی مردم را به خطر می اندازد.
میاندوآب با 199 روستای دارای سکنه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.
9871/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403