وزیر دفاع: تروریست نامیدن سپاه نشان از ناکارآمدی حقه تحریم است


خرداد: وزیر دفاع و پشتیبانی گفت: قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی از سوی آمریکا نشان از ناکارآمد شدن حقه تحریم ایران از سوی آمریکاست. به...

خرداد: وزیر دفاع و پشتیبانی گفت: قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی از سوی آمریکا نشان از ناکارآمد شدن حقه تحریم ایران از سوی آمریکاست.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی موافقت دولت را با کلیات طرح دو فوریتی «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» را اعلام کرد.
وی اظهارداشت: اهتمام یکپارچه، هوشمندانه و به هنگام مجلس شورای اسلامی در پاسداری از حقوق مسلم کشور و سپاه پاسداران و همچنین رویکرد تضمینی و گفتمانی شفاف و قاطع برای صیانت از امنیت ملی و دفاع همه جانبه و کارآمد در برابر سیاست های خصمانه، بی ثبات ساز و مداخله گرایانه دولت مستکبر آمریکا و شبکه های تروریستی تحت حمایت آن و طراحی پیش نویس قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی تجلی اراده ملی و مردمی در صیانت از جایگاه انقلابی سپاه از یک سو و اقدام مشروع و دفاعی است که این اقدام را ارج می نهیم.
وی از تقویت و رفع ابهامات بودجه دفاعی در قانون بودجه سال 98 تشکر کرد و گفت: توطئه های آمریکا، شیطان بزرگ در 40 سال گذشته همواره علیه استقلال و تمامیت ارضی نظام و انقلاب اسلامی وجود داشته است اما همواره حرکت و پیروزی قاطع با فضل و نصرت خداوند با ملت بزرگ ایران بوده است.
وزیر دفاع ادامه داد: اینک شیطان بزرگ با تروریستی خواندن سپاه مترصد است که مانع از نفوذ آرمان های عاشورایی و قدرت بازدارنده دفاعی ایران اسلامی شود، این توطئه نیز با شکست مواجه خواهد شد کما این که جنگ نرم و سخت در شکل و محتوای نظامی و امنیتی تا فرهنگی و اجتماعی در برابر فرهنگ جهاد و شهادت و مدیریت ظرفیت های انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است
وی گفت: بررسی کارنامه توطئه آمریکا بر ضد ملت ایران یک شاخص مهم دارد و آن هدف قرار دادن نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است اما به هر عرصه ای که محدودیت و فشار بیشتری تحمیل کردند راه انقلاب اسلامی تقویت شد و مسوولیت بیشتری پیدا کرد و توان رزمی نیروهای مسلح از جمله سپاه مقتدر در کنار ارتش توانمند از مهم ترین این شاخص هاست.
وی ادامه داد: آمریکایی ها با تحریم های پی در پی و طولانی مدت با نتیجه معکوس خود اتکایی و ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی ملت ایران مواجه شدند، سپاه یک نهاد دفاعی پرافتخار است در کنار همرزمانش در ارتش و سایر نیروها در تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور و حمایت از مردم مظلوم منطقه در برابر تروریست ها نقش پیروز خود را ایفا کرده است.
امیر حاتمی گفت: طبیعی است که آمریکا و حامیان تروریست از این موفقیت های سپاه عصبانی باشند، امروز پیداست که باطل السحر این تصمیم آمریکا علیه سپاه فقدان منطق عقلانی و مشروعیت قانونی آن است.
وی ادامه داد: نقض آشکار اصول مصرح و قوانین بنیادین حقوق بین الملل در تروریست خواندن سپاه به عنوان بخشی از حاکمیت ایران که ریشه در اراده ملت و اصل 150 قانون اساسی دارد، بدعت خطرناک و بحران سازی در محیط بین الملل است که البته حیرت جهانی را از این همه حماقت و عدم احساس مسوولیت در پی داشته است.
وزیر دفاع افزود: استیصال آمریکا در قانع کردن مجامع بین الملل و پایان یافتن شعبه های جعلی در افزایش دامنه های تحریم علیه ایران است به عبارتی حقه و تحریم آمریکا ناکارآمد شده و چرخه باطل تروریست خواندن بخشی از حاکمیت ایران آغاز شده است.
امیر حاتمی ادامه داد: 26 دور تحریم آمریکا ظرف دو سال گذشته و خروج از برجام و روی آوردن به توطئه تروریستی خواندن سپاه گویای این واقعیت است که سلاح تحریم آمریکا قابلیت شلیک به هدف را از دست داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در