هشدار نسبت به هجوم جوندگان بعد از سیل خراسان‌شمالی


هشدار نسبت به هجوم جوندگان بعد از سیل خراسان‌شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه پس از وقوع سیل، موضوع کنترل بهداشت محیط و فاضلاب در شهر و مناطق روستانشین یک امر ضروری بود، گفت: عدم مدیریت بهداشت محیط خسارات جبران ناپذیری را برای سلامت مردم در پی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر سید احمد هاشمی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع پس از سیل، به همه مراکز بهداشتی تجهیزات لازم جهت مقابله با بیماری‌های واگیر ارسال و اقدامات بهداشت محیط از جمله سم پاشی، معدوم سازی لاشه حیوانات، کلر زنی، واکسیناسیون و غیره انجام شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع سیل ۲۰ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی در بجنورد انجام شد، ادامه داد: این بازدیدها در مانه و سملقان ۱۲ مورد و در راز و جرگلان ۷۳ مورد بوده است.

این مسئول نمونه گیری از آب شرب بجنورد را ۴۱ مورد، مانه و سملقان ۱۳ مورد و راز و جرگلان را ۵۷ مورد ذکر کرد و گفت: توزیع کلر مادر و آموزش استفاده از آن در مانه و سملقان ۳۰ مورد بوده و در راز و جرگلان کلر مادر در خانه‌های بهداشت روستاهای ایرقایه، اشتوت و حصارچه توزیع شد.

هاشمی اضافه کرد: توزیع قرص کلر ۱۰ و ۵۰۰ لیتری در مانه و سملقان ۹۷۰ عدد و در راز و جرگلان ۶۸۰ عدد بوده است.

وی، کلرسنجی انجام شده در مانه و سملقان را ۲۱۳ مورد، راز و جرگلان ۷۶۸ مورد و بجنورد ۲۳۷ مورد ذکر کرد و گفت: پیگیری وضعیت آب شرب منطقه از شورا و دهیاران مناطق سیل زده در این مدت، به صورت تلفنی و حضوری ۳۸ مورد بوده است.

هاشمی همچنین نسبت به هجوم جوندگان بعد از سیل هشدار داد و افزود: بیماری‌های ناقله از سوی موش، مار و سایر جوندگان بعد از سیل شایع است و روستانشینان در این زمینه باید مراقب باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بیان اینکه با گرم شدن هوا امکان گزیدگی پشه‌های مالاریا و سالک افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: میکروب و بیماری‌های واگیر توسط این حشرات منتقل می‌شود که در این زمینه اقدامات پیشگیری از ابتلاء و آموزش‌های لازم توسط مراکز بهداشت ارائه می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا