فلاحت پیشه: مجمع تصمیم جدیدی درباره لوایح مرتبط با FATF نگرفته است


فلاحت پیشه: مجمع تصمیم جدیدی درباره لوایح مرتبط با FATF  نگرفته است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: هیچ تصمیم رسمی جدیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی( FATF ) اتخاذ نشده است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت،«حشمت الله فلاحت پیشه» امروز- سه شنبه- با بیان اینکه نباید در شرایط فعلی منافع ملی کشور را به رفتارهای آمریکا گره زد، گفت: در حالی که تلاش دشمنان، انزوای ما در سطح بین المللی است هر اقدامی که باعث قطع ارتباطات بین المللی ایران شود، قطعا به نفع کشور نخواهد بود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت است و هر تصمیمی در مجمع باید با حضور نماینده قوه مقننه اتخاذ شود.
وی افزود: در مورد FATF و پالرمو هم هیچ تصمیم رسمی جدیدی در مجمع اتخاذ نشده است هرچند ممکن است شرایط رد این لوایح فراهم باشد اما باید از هر اقدامی که در جهت گسترش بحران با دنیا است، پرهیز کنیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: موضوع پالرمو و سی اف تی از مناسبات ما و آمریکا اثر پذیرفته است اما معتقدم ارتباط مستقیمی با این کشور ندارد و ما نباید در دنیا انزوا را برای خود انتخاب کنیم و رد کردن پالرمو به معنای حرکت در مسیر انزوا است و این همان چیزی است که آمریکا می خواهد.
نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خود آمریکا پنج کمیسیون اصلی مجلس نمایندگان این کشور مخالف سیاست های ترامپ هستند و در دنیا نیز این سیاست ها مخالفان زیادی دارد.ما نباید شرایطی را ایجاد کنیم که افرادی مثل بولتون و ترامپ بتوانند اجماع آمریکایی علیه ایران شکل دهند.
سیام*3061*2021**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات