اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 85 درصد از اراضی گچساران


اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 85 درصد از اراضی گچساران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان گچساران بالای 85 درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، الیاس تاج الدینی در آئین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم گچساران افزود: در فروردین ماه سالجاری بارش های فراوانی وجود داشت که در برخی از نقاط کشور موجب خسارات زیادی در بخش های مختلف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به بارش های خوب در سالجاری امید می رود که در بخش کشاورزی شاهد رونق خوب باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود این بارندگی ها باعث تقویت منابع آبی و رشد خوب علوفه شده است.

تاج الدینی عنوان کرد: تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی از جمله توسعه باغات در اراضی شیب دار، توسعه زنجیره غذایی و توسعه گیاهان دارویی انجام شده است.

وی گفت: تلاش می شود تا بتوانیم با توجه به اهمیت کلزا بیشتر به کشت این گیاه بپردازیم و بهره برداری خوب از مراتع و علوفه یکی دیگر از سیاست های این نهاد در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران بالای 85 درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند.

تاج الدینی بیان کرد: الگوهای مناسب برای کشاورزان تعریف و در اختیار آنها قرار داده می شود.

سرپرست فرمانداری گچساران نیز در این آئین افزود: جهاد کشاورزی بخش عمده ای از تأمین و امنیت مواد غذایی ر ا بر عهده دارد.

علی خوان پایه ادامه داد: در همین راستا نیز از این دستگاه انتظارات و توقعاتی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل ها و زیر ساخت های بسیار خوب و تلاش های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حوزه کشاورزی باید برای پیشرفت و رونق کشاورزی در این شهرستان تلاش کرد.

سرپرست فرمانداری گچساران تصریح کرد: تبدیل بالغ بر 12 هزار هکتار زمین های دیم به زمین های آبی از جمله اقدامات بسیار ارزنده در سالهای اخیر در حوزه کشاورزی این شهرستان است.

خوان پایه عنوان کرد: با توجه به تخصیص های خوب از منابع آبی در گچساران تغیرات قابل ملاحظه‌ای را شاهد خواهیم بود که این امر همت مردم و مسئولان جهاد کشاورزی را طلب می کند.

وی افزود: با توجه به کمبود صنایع تولیدی در گچساران باید به این بخش توجه ویژه‌ای کرد.

مدیر جدید جهاد کشاورزی گچساران خاطر نشان کرد: تلاش خواهم کرد تا شهرستان گچساران از فرصت های طلایی خود در حوزه جهاد کشاورزی استفاده کرده و این شهرستان را با توجه به شعار سال جاری به رونق تولید برسانیم.

عبدالوهاب پورالحسینی اضافه کرد: این امر تنها با تلاش مضاعف و همدلی و وحدت تمامی پرسنل و دست اندرکاران و مردم منطقه میسر می شود.

به گزارش ایسنا، آئین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم جهاد کشاورزی گچساران با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و برخی از مسئولان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار و از زحمات علی مرادی تقدیر و سید عبدالوهاب پورالحسینی مدیر جهاد کشاورزی گچساران منصوب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد