پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شهریور امسال بسته می‌شود


پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شهریور امسال بسته می‌شود

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از بسته شدن پرونده بازسازی مناطق زلزله زده استان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به گذشت 18 ماه از زلزله آبان ماه سال 1396 استان کرمانشاه، گفت: طی این مدت ساخت تمامی واحدهای تعهدی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده شروع شده است.


وی از شروع ساخت 37 هزار و 127 واحد مسکونی در این مناطق خبر داد وافزود: از این تعداد 25 هزار و 519 واحد در روستاها و یازده هزار و 308 واحد در مناطق شهری استان ساخته شده است.

خواجه ای تصریح کرد: از مجموع این واحدها تاکنون در 35 هزار و 306 واحد اجرای اسکلت انجام شده، 31 هزار و 798 واحد دیوارچینی شده، 32 هزار و 760 واحد اجرای سقف شده و 38 هزار و 354 واحد نصب درب و پنجره و 28 هزار و 237 واحد نیز اجرای گچ و خاک شده است.

به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون از مجموع واحدهای احداثی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده استان، عملیات ساخت 28 هزار و 200 واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: واحدهای احداثی روستایی شناسایی شده در مناطق زلزله زده در مجموع 13 هزار واحد بود، اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای تبدیل تهدید زلزله به فرصت، بسیاری خانه های فرسوده روستایی نیز در این مناطق بازسازی شدند و در مجموع ساخت 25 هزار واحد روستایی یعنی حدود دو برابر واحدهای خسارت دیده در دستور کار قرار گرفت.

خواجه ای افزود: در بحث واحدهای احداثی شهری هم به همین صورت است و در مجموع هفت هزار واحد تخریبی در این شهرهای مناطق زلزله شناسایی شد، اما با احتساب بازسازی واحدهای فرسوده شهری این تعداد به بیش از یازده هزار واحد رسیده است.

وی در ادامه به روند تعمیر واحدهای خسارت دیده در مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و افزود: در مجموع 65 هزار و 138 واحد تعمیری در مناطق زلزله زده شناسایی شد که تاکنون کار تعمیر 65 هزار و هفت واحد به پایان رسیده و به زودی کار تعمیری تمام واحدها به پایان می رسد.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه کارساخت و تعمیر بیش از 97 درصد واحدهای روستایی مناطق زلزله به پایان رسیده است گفت: تا پایان خردادماه امسال پرونده بازسازی این مناطق بسته می شود.

وی افزود: در بحث واحدهای شهری نیز طبق برنامه زمانبندی شده این کار تا پایان شهریور ماه به پایان میرسد و در مجموع تا پایان نیمه ابتدای امسال پرونده بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به پایان می رسد.

خواجه ای به بارندگی‌ها و سیل اخیر در استان هم اشاره‌ای داشت و افزود: خوشخبتانه در سیل اخیر هیچ یک از واحدهای بازسازی شده در مناطق زلزله زده استان خسارت یا آسیب ندیدند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)